Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ingen varning för överbjuden (Tradera)

Skrivet av Nape
Jag är ny på Tradera och hajade till när jag kollade igenom mina auktioner nyss. Jag har blivit överbjuden på en sak jag lagt bud på, men det har inte kommit någon varning till min mejlbox, det brukar det göra.

Tänkte hojta till och tipsa, så ingen missar "viktiga auktioner" *s* .

Får man inte alltid ett sånt mejl?
Svar på tråden: Ingen varning för överbjuden (Tradera)

ibland tar det ruskigt lång tid

Skrivet av  Viktoria
Har vid ett antal tillfällen fått "varningen" efter det att auktionen blivit avslutad, och då har sista budet lagts ett bra tag innan.
Känns lite surt, men numera sitter jag alltid vid datorn minutrarna innan auktionens slut om det är något jag gärna vill ha.
 

Jo, ett mail kommer...

Skrivet av  Heidi! & 3 guldisar
men ibland tar det som sagt av Viktoria väääääldigt lång tid (i auktionssammanhang i alla fall). Vid viktiga auktioner sitter jag alltid och hänger på uppdatera knappen för att inte missa den varan jag vill ha. Litar inte på att jag hinner få mail.

Heidi :)
 

Precis som ni säger..

Skrivet av  Nape
så kom mejlet en stund senare. Jag hade ingen aning om att det kunde dröja, utan har litat på att man får mejl direkt. Bra att veta för kommande auktioner! ;-)
 

Har bjudit på annonser på tradera..

Skrivet av  misa
... och blivit överbjuden men har aldrig någonsin fått ett mail när jag blivit överbjuden. Konstigt i så fall om ni andra får?
 

Kolla...

Skrivet av  Vicky m Kajsa-9909 + Matilda-0404
...så att du verkligen angett helt rätt mailadress på din personliga sida på tradera. Är det fel där kommer ju inte mailen fram.
Annars vet jag inte vad som kan vara fel... Men Tradera är väldigt segt ibland, men mailen brukar oftast komma fram iaf fast lite väl sent.

Jag hittar inget om det, men kan det vara nån inställning man gör på sin sida, där man kan välja att få mail eller inte? Som sagt, jag hittade ingen sån möjlighet själv nu när jag letade, men nån annan kanske vet?
 

Artiklar från Familjeliv