Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

SIBA - rejäl rabatt av misstag. Juste säljare!!

Skrivet av glad idag!
Var på SIBA häromdagen och skulle titta på en datorpryl. Passade på att kika på vitvaror, eftersom lillasyster är påväg att köpa tvättmasking.

Hittade en Whirlpool med ord pris ca 4900. På rean var den märkt ca 3500. Slog en pling till syster som sa Köp!!! Sagt och gjort - hittade en säljare och sa vilken maskin jag ville köpa. Kommer till kassan, och så säger killen "oj, den här är felmärkt, den ska kosta 4700 på rean". Jaha, tänkte jag och var påväg att plocka fram mobilen för att ringa syster och meddela, när killen säger "men eftersom vi märkt den fel så får du den för 3500"!!

Inte ofta man är med om sådana rabatter, och där firman dessutom ger kunden rätt vid fel märkning. Om jag inte missminner mig så har företaget rätt att ta ut vad "riktiga" priset är även om det är felmärkt?!

Glad idag, och ännu gladare är lillasyster!
Svar på tråden: SIBA - rejäl rabatt av misstag. Juste säljare!!

Skoj!

Skrivet av  Flu
Ja, du har rätt i att de har rätt att neka försäljning till priser som är uppenbart felaktiga.

Grattis till en (förhoppningsvis) bra affär! :-)
 

Så gjorde ONOFF för oss när vi

Skrivet av  Katta m Alex010320 & Manda030730
köpte tvättmaskin Dom hade inte hunnit ta bort realappen så vi fick den till det priset iallafall=)
 

De måste göra så

Skrivet av  Helena + Moa
Har de felmärkt så är det deras problem. Inte konsumentens. Felmärkta varor ska säljas för det priset som står.
 

Nje

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
Enligt kursen i juridik som jag gick för en bunt år sedan så är det priset i kassan som gäller, inte prismärkningen eller reklam.

Ett fånigt exempel följer: Om det tex står "15 laxar" på en reklamlapp för en bättre begagnad bil och du kommer dit och vill köpa sagda bil för 15 stycken medhavda laxar av arten salmon salar så är det inte tvång för säljaren att sälja bilen för 15 firrar.

Att sedan säljare ofta rättar sig till kundens fördel är för att de vill ha en god kundrelation, inget annat.
 

Nej nej nej

Skrivet av  anna
överenskommelsen om affären sker inte förrän man betalar, den där regeln att de MÅSTE sälja till det märkta priset försvann för flera år sedan.

Tyvärr...
 

Jag blev också glad pga Siba idag

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
De hade USB-minnen på rea och det var slut så jag fick ett med dubbelt så mycket minne till samma pris som den som var på rea *ler* inte så mycket pengar det handlade om men det var juste av säljaren.
 

Artiklar från Familjeliv