Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ersättning från försäkringsbolag.

Skrivet av Innerjoin
Vet inte riktigt var denna fråga hör hemma, men jag frågar här.
7 årige sonen cyklade omkull för lite mer än ett år sen, och har kvar ett ärr på hakan. Han är försäkrad på fritiden genom skolan i ett bolag+ att vi har en Sjuk och olycksfallsförsäkring i ett annat bolag. Får man ersättning från båda?
Svar på tråden: Ersättning från försäkringsbolag.

Det brukar

Skrivet av  Nell med Robert och Aliette
vara så, grannens son fick det från båda och det var mycket pengar från respetive bolag.
 

hur funkar....

Skrivet av  EvA
det här med ersättning från försäkringsbolag?
jag har en dotter som för 1år sen föll & skadade läppen - vi uppsökte aldrig sjukvården - utan tejpade den i ett antal dagar - hon har ett ärr på läppen som fortfarande syns - går det att få ersättning för det så här långt efteråt? när man inte har varit i kontakt med sjukvården då det hände?
 

Nej,ni måste ha en dokumenterad...

Skrivet av  Ella m.Trissen i Grabbs
skada hos läkare.
Annars har man ingen ersättning att hämta.

Vet det eftersom vi precis varit i kontakt med barnens försäkringsbolag.
Förhörde oss då om en skada på just vår blivande 3-årings läpp.Vi anmälde det aldrig men det hade ingen betydelse eftersom vi var akut på Öron,Näsa,Hals med honom.

Man ska ta för vana att anmäla ALLT till försäkringsbolagen.

Sambons arbetskollegas son (det blev långt :-) fick nu härförleden 20.000:- för ett ärr.
 

men om...

Skrivet av  EvA
vi endast ringde sjukvårdsupplysningen (man lämnar ju person.nr där) så finns det ju en notering iallafall även om man nu aldrig var hos läkare....
fast det kanske inte har nån´ betydelse då vi aldrig anmälde det till försäkringsbolaget
& nu har det gått 1år & 2dgr
 

Inte säkert

Skrivet av  cammis
jag skadade ett finger för två år sedan, har nu fått slutersättning från Trygg Hansa, men har för mig att jag fick skriva på papper att jag inte skulle söka ersättning nån mer stans.
 

För det första

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
Måste du anmält skadan DÅ det hände till både läkare och försäkringsbolag. Utan det så får du inte ens fallet undersökt.
 

Naturligtvis...

Skrivet av  Innerjoin
...har jag det!
 

Artiklar från Familjeliv