Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att sälja via Tradera

Skrivet av Fröken Fräken
Jag funderar på att sälja lite småpryttlar via Tradera, men är fortfarande osäker... Finns det något som man absolut bör tänka på? Finns det någon typisk "fälla" man trillar i som nybörjare? Vad är dina bästa tips?

Skulle vara glad om någon kan dela med sig av allmänna erfarenheter!
Svar på tråden: Att sälja via Tradera

Några snabba tankar

Skrivet av  Weronica
#Tänk på när du lägger ut i månaden - folk är mer köpbenägna kring barnbidrag och lön
#Satsa på en minibild (1 kr) i tillval till auktionen
#Ta en bra bild på objektet. Folk vill se vad de skall köpa
#Prissätt inte för lågt - Ibland är det bra att börja lågt och låta budgivningen trissa upp priset, men vissa objekt faller platt och då står man där. Om folk är intresserade så är de oftast villiga att betala lite mera
#Jag säljer mycket på "köp - nu". Om du har ett pris som du tycker verkar rimligt för dig så prova att använda denna funktion. Någon kanske nappar.

Några snabba tankar från mig som säljer barnkläder. Lycka till!
 

Tack för dina snabba tankar!

Skrivet av  Fröken Fräken
Jag hade inte tänkt på det där med vilken tidpunkt i månaden det kan vara bra att lägga ut objekt...

Bra bilder, det tror jag är viktigt, precis som du påpekar!

"Köp-nu" vet jag inte om jag begripit rätt: är det så att auktionen avslutas direkt då någon lägger precis den summan?
 

Ja, vid köp nu avslutas auktionen...

Skrivet av  Weronica
...direkt. Jag tycker att det är smidigt och många köpare uppskattar att kunna köpa direkt utan att behöva bjuda. Å andra sidan kan man ju missa en eventuell budgivning. Lycka till!
 

Tack! *imt*

Skrivet av  Fröken Fräken

 

Artiklar från Familjeliv