Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tipsa mig om videobandspelare!

Skrivet av Helena
MIn 15 år gamla video har pajat! Måste skaffa ny, men bugeten är på futtiga 2000,-.

Får jag en videobandspelare för det, med vilken jag kan spela in de program vi tar in via parabolantennen - då behöver jag väl bara en scartsladd? Scartuttag finns väl på alla videobandspelare nuförtiden?

Vi har ingen vanlig antenn, utan bara parabol/box.

Kan jag få tips om nåt kampanjerbjudande, orkar inte sitta och kolla runt i alla elkedjornas broschyrer....
Svar på tråden: Tipsa mig om videobandspelare!

vet i a f att

Skrivet av  makeba
onoff har bra val under 2000 kronor.
Det finns såväl kombi-maskiner (vhs och dvd) som renodlade...
 

Var på

Skrivet av  Signe
Elgiganten idag och köpte DVD-spelare. De hade en VHS Luxor för 999:- en scartkabel kostar 179:-
 

NetOnNet

Skrivet av  Johanna
NetOnNet har flera videobandspelare, alla under 2000 kr. Jag har köpt både dvd och tv därifrån och är jättenöjd!
 

Köpte en Philips

Skrivet av  Helena
för några dagar sen på El-giganten för 1295:-
Show view, follow tv, turbo drive, uttag på framsidan för videokamera mm
Priset för video är lågt, du får många att välja på för jag såg ingen över 1500:-
Tror tom det var dubbla scartuttag bakom min nya fina video.
 

Jag köpte en video

Skrivet av  Flu
för 800:- (ny, på Coop) för något år sedan, med dubbla Scart-kontakter & standard-finesser. Så priserna har gått ned kraftigt. Visst, kvalitén är vad man kan förvänta, men den fungerar.
 

Hehe

Skrivet av  Helena
tack, för alla tips!Jag kanske ska sikta på en kombi (dvd/video) direkt? Eller är jag för optimistisk nu?

 

Ringde runt i Umeå.

Skrivet av  Felix mamma
Förra året i februari så var det akutläge här på videofronten.

Efter ca 10 minuter i telefonen så hade jag fått korn på en video som stått på hyllan som demo. Den skulle ha kostat 1200 men om jag kom direkt så skulle jag få den för 1000.

Väl i butiken så prutade butiksägaren videon till 800kr. Detta köp gjordes inom 1 timme från akutläge till att jag var hemma igen.

Det är en Sony utan finneser men funkar hur bra som helst. Den har alla in och utgångar som behövs idag.

Jag älskar internet och vi köper det mesta där men man ska nog inte underskatta de lokala fackvaruhandlarna.

Bra pris och snabb affär!

Lycka till med ditt köp
 

När jag har tittat

Skrivet av  Signe
på kombi nu har jag upptäckt att för att få en dvd som stöder divX så får man gå upp så förgjordat i pris.
Det jag dessutom hört om komib är att du får oftast bättre grejer om du köper separata, dessutom är det ofta videon som krånglar och måste du lämna in den är du också av med dvd:n i flera veckor, eller vad det nu tar.

Jag köpte nu en dvd Luxor för 1100:- som stöder divX och det mesta, funderar på att förnya videon med en Luxor med dubbla scartkablar för 999:-, har inte bestämt mig ännu.
 

tack!imt

Skrivet av  Helena
 

Artiklar från Familjeliv