Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fel tum på dataskärm. Har jag rätt att byta?

Skrivet av Oteknisk som litar på folk...
För ca 1,5 år sen köpte jag ny dator med skärm (17 tum). Efter ungefär 1 år började skärmen tjuta. Jag var in med den och de kunde inte laga den så efter några veckor fick jag en ny skärm. Det här var i början av oktober.

Jag tyckte först att skärmen såg liten ut men det kändes dumt att säga nåt för jag trodde ju att de skulle ge mej en ny 17 tum. Sen blev jag lugnare hemma när det gick att ha den upplösningen jag var van vid (1024*768).

Idag kom min bror hit och han sa direkt att va har du bara en 15 tum. Nä sa jag, att jag ska ju ha en 17 tum. Vi började mäta och kom fram till att det är en 15 tum.

Om jag skulle ha upptäckt det direkt skulle jag inte fundera nåt, då skulle jag så klart fara in med den och kräva ett byte. Men nu har det ju gått 3 månader.... Å andra sidan så har jag ju betalt för en 17 tum och vill inte nöja mej med en 15. Det är ju affären som gjort fel.

Vad tycker ni?
Svar på tråden: Fel tum på dataskärm. Har jag rätt att byta?

far tillbaka

Skrivet av  Anna
och kräv en 17 tums skärm man sitter väll inte vid en 15 tums om man absolut inte måste och har man dessutom betalat för en 17 tums så klart su ska dit och byta, 3 månader är ingen långtid...
 

Artiklar från Familjeliv