Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Maggan!

Skrivet av Kia
Jag läste nedan vilken säljare du råkat ut för.
Har själv varit med om liknande. Jag kontaktade Tradera och bifogade alla mail som jag skrivit och alla mail som säljaren skrivit. Tradera rekommenderade säljaren att betala tillbaka pengar till mig, MEN de har ju inga möjligheter att tvinga säljaren att verkligen göra det. "Min" säljare struntade i det och hon får sälja vidare på Tradera.
I ditt fall tycker jag att du ska kontakta Tradera. Skicka med alla mail som gått mellan dig och säljaren. Det är ganska grovt men i o m att du anmäler henne till Tradera riskerar hon inte bara att få negativt omdöme av dig, hon riskerar dessutom att bli avstängd från Tradera. Det kanske hon inte har tänkt på.
Lycka till!!
Svar på tråden: Maggan!

Jag ska

Skrivet av  Maggan
kontakta dem imorgon och höra vad de säger. Jag inser ju problemet med att de inte kan tvinga någon, men det är ju lite surt om man kan strunta blakt i deras regler och ändå få fortsätta sälja.
 

Nu har jag pratat med

Skrivet av  Maggan
Tradera och i nuläget behövde jag inte skicka in några sparade e-brev eller bilder. Själva e-breven sa de inte betyder så mycket ändå eftersom det förekommer att folk ändrar i breven innan de vidarebefodrar dem till Tradera! Men jag förstår väl personalen, hur ska de kunna veta vem som gjort eller skrivit vad i sådana lägen.

Hur som så sa killen jag pratade med att de flesta brukar mjukna när de blir informerade om att de faktiskt är skyldiga enligt lag att betala returfrakt och att man har rätt att inkräva återbetalning via Kronofogdemyndigheten. Så jag skulle skriva detta till henne och beroende på vad/om hon svarar så ska jag vidarebefodra det till Tradera. Det kan ju hända att hon ger med sig menar de.

Så vi får väl se vad som händer härnäst. Jag känner mig bara så trött på det *suck*
 

Artiklar från Familjeliv