Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

5 barn

Skrivet av yvonne
jag är en mamma på 29 år som har 5 barn under 8 år sambo med 34 årig pappa som är inne för första gången och undrar hur alla bor. Måste man bo i stort husför att få plats? vi bor bara i en 4:a och än så länge funkar det men hur funkar det när dom blir äldre?vill gärna ha tips . Kul med en sida för oss med fler barn än två.
Svar på tråden: 5 barn

I nyköpt hus......

Skrivet av  Teolinda
...som skall byggas ut under sommaren (hoppas jag). :-) Just nu disponerar vi 94 kvadrat. Ett anormt kök i vinkel mad vardagsrum, precis nyrenoverat och klart. Fyller upp undervåningen. Två sovrum, ett stort till de större barnen och ett mindre till mig, Jonny och Oskar.
 

5 rums lägenhet

Skrivet av  marie
Vi bor i en femma men det är oerhört litet kök för att vara till en 5 och vi vill flytta till hus i stället för just nu delar töserna som är 10 och 9 år och dom bråkar såå mycket sen så har 4 åringen rum med 1 åringen och vi har ett sovrum och ett sovrum är datarum och min man har all sin "skit"i det rummet
så våran femma känmnsoerhört liten för oss för vi har också 3 hundar 2 katter 2 illrar( som ska ha ungar om 2 veckor)3kaniner och 3 möss så så fort som vi får tag i ett bra hus att hyra så flyttar vi i stället för vi skulle nog trivas bättre på landet med våra djur och barn
 

köp min pappas hus..264kvm

Skrivet av  4flicksmor
750 000kr jättefint på landet.
 

om vi hade haft råd

Skrivet av  marie
tyvärr så kan vi inte köpa hus då vi har begränsade möjlighet att få lån annars hade jag gjort det för länge sedan så man hade fått komma i från lägenhet
 

vi har 5 barn o det är trångt....

Skrivet av  inci
vi har 5 rum o kök på 7 personer o det är trångt,behöver ha större-men hur ska vi få tag i det....
får panik över att det är kläder o så överallt....
 

det blir tyvärr värre

Skrivet av  katta38
vi har fem barn,väntar det sjätte bor i en fyra,har också två stora hundar och det är kaos.ju äldre de blir desto svårare har de att hålla sams och dela rum.men vad gör man när man inte har någon möjlighet att ta lån och köpa hus.ibland känns livet så orättvist när man vet att det finns folk med två barn som bor i en sjurummare.
 

Artiklar från Familjeliv