Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

***God Jul ***

Skrivet av Helena m trånande ögon upp mot norr
på eralla sönderstressade mammor. Själv har jag en lugn stund nu efter att ha trillat köttbullar för kung och fosterland. Har en fruktansvärd hemlängtan till Norrland men som vanligt vid Juletid. 2 år sedan vi flyttade söderut nu. Hör att dom fått massor snö också det gör det inte lättare. Men men hoppas att min minsta ska bli frisk hon har dubbelsidig öroninflammation och svullen i halsen. Själv känner jag mig inte speciellt kry heller. Gubben jobbar helg igen. Han har förresten fått fast jobb, YES. Så nu suktar han efter en ny bil eller ny och ny en Opel Sintra -98. Men jag vill fundera lite först. Har läst lite här men varit borta en stund. Stora och massor kramar till Eva, N och hennes familj. Hoppas det löser sig så ni får känna en någorlunda trygg och god jul.
Massor med kramar till er alla.
Svar på tråden: ***God Jul ***

God jul!

Skrivet av  Nina med fyran 4/12-02 vinkar från norrland
Snöstorm ute här idag! Jättemysigt tycker jag som slipper gå ut. Stackars brevbäraren som cyklar hade det värre.
 

God Jul!!

Skrivet av  Örebro-Lena, -92,-93-96 & -01
Känner mig ganska lugn, ska bara ta en promenad upp på stan och betala Ålandskryssen Stefan ska få i julklapp occh tittat om jag kanske hittar några småsaker till tjejernas dockskåp. Hade ju nästan alla julklappsinköp kvar tills igår när jag äntligen fick med de stora till skolan alla tre efter veckor med nån av dem hemma från skolan, ucsh vad jag hatar att vara sjuk. Men i alla fall så ställde jag in mig på att köa men inte att jag stod i en kö på hela dagen och då var jag på de två lokala hobbyaffärerna, Toys R us, Lindex (har ni sett vilket superrea de har redan innan jul, det gillar vi) och IKEA. Så nu är nästan allt inhandlat så här slås julklappar in för glatta livet...*ler*...vi har ju en del att slå in... Vet du Helena, jag bodde i Värmland ett antal år och varje år var nog min hemlängtan till Örebro störst runt jul....Kram till dig och din familj och ha en underbar Jul!
 

Artiklar från Familjeliv