Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*suckar* Hur gör man???

Skrivet av Lena H
Vi försov oss i morse... vaknade 5 över åtta då döttrarna kom in och väckte mig. Jag hade i sömnen stängt av klockan som ringde halv sju. Så långt allt bra... men sen klagar största om att hon har ont i magen... Jag frågar om hon är bajsnödig eller jätte hungrig och inget av detta är hon. Vi äter frukost och när det inte gått över så ringer jag vårdcentralen. Vårdcentralen hänvisar till Astrid lindgrens.

Jag ringer dit och får tre möjliga orsaker.

1. Förstoppning, ska ner på apoteket och köpa Klyx.

2. Uvi, ska ner på apoteket och köpa en urin sticka.

3. Blindtarmen.

Får göra så att vi provar lavemanget och urinprovet för att utesluta det och sen får vi se vad som händer... och idag är ju sambon i Dalarna med jobbet... kommer hem imorgon kväll. Vem ska ta hand om barnen om det är blindtarmen??? *orolig* Då måste vi ju åka till Astrid Lindgrens och då blir hon ju opererad och jag har ingen som kan ta minstingen eller mellisen heller för den delen. *suckar*

Ville bara skriva av mig lite... Ha det bäst... *kram*
Svar på tråden: *suckar* Hur gör man???

Oj...

Skrivet av  KarlAstrid
Jag har ingen lösning men däremot vet jag två barn som haft feber och vansinnigt ont i magen, och detta har gått över.Dvs inget av de tre förslag du nämnde. Barn och magar är ju klurigt. Har fyra barn och har erfarir knepiga situationer förut, senast härom natten med just feber och JÄTTEont i magen som liksom bara gick över. Håller tummarna för dig !
Stor kram !
 

låter inge ...

Skrivet av  mamma5b
roligt det är jobbigt,det är jobbigt när man är ensam :( Har du inte heller någon släkt i närheten ?(vi farmor och farfar i skåne och mormor på gotland )och vi i stockholm !!Vi satt en gång med våran lilla kille 6 år med 40 graders feber och magont (misstängt blindtarm )i 10 tim på astid lindgren innan vi fick komma in och det blev konstaterat att det var en virus som hade orsakat svullna körtlar i magen !!Hoppas det löser sig för er och att hon kryar på sig !!
 

Tack!!!

Skrivet av  Lena H
Ingen släkt alls... mina släktingar bor i Eskilstuna och mina sambos bor i Enköping. Jag ska ringa till jourmottagningen och får man en remiss så går det snabbare när man väl är på Astrid Lindgrens. En liten fråga... Är det på samma ställe som KS???

Tack för ditt stöd... *kram*
 

Astrid Lindgrens

Skrivet av  Milli
ligger på samma ställe som KS. Samma område, men själva barnsjukhuset ligger lite snett bakom . Det är bra skyltat.
 

Från stora vägen???

Skrivet av  Lena H
Alltså från Kungens kurva hållet??? Står det redan ute vid motorvägen??? Tack för ditt svar... *kram*
 

Ja, om du kommer

Skrivet av  Milli
upp mot KS så du ser stora entren rakt fram, då ligger AL till vänster.

Det går en brant liten backe upp till vänster om den stora bussplanen som ligger mitt framför KS huvudentre (Skitdålig på att förklara, men kommer du så långt som upp till KS så ÄR det skyltat).
 

ja det är det ..

Skrivet av  mamma5b
och det står ganska bra skyltat !
 

Tack för hjälpen!!!

Skrivet av  Lena H
Vi var till jourmottagningen och läkaren där tyckte vi skulle avvakta tills imorgon om hon inte får ondare och högre feber. Snabbsänkan var normal och ingen UVI. Vi får se vad som händer imorgon... det onda kanske är borta... *önsketänkande*

Ha det bäst... *kram*
 

Artiklar från Familjeliv