Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

anne h

Skrivet av fian
läste i annat snack och tolkade det som att C har haft leukemi, stämmer det?? eller missuppfattade jag inlägget.
Hur upptäcktes det? (om det var så)
Svar på tråden: anne h

hejsan

Skrivet av  anne.h m fyra perfekta barn!!!
Jo, C hade leukemi, medfödd sådan.
De började misstänka att det var leukemi när han blev sjukare för var dag när han var drygt en vecka gammal, då borde han blivit bättre.
De kollade ju allt med blodet när han blev dålig, han var endast ½ dygn gammal när han var så trött att det inte gick att väcka honom, en bm stod och skakade ungen i 45 minuter men så fort hon slutade somnade han...
Hans blodprov visade på väldigt många vita blodkroppar, men de trodde det var en sk leukemoid reaktion som kan förekomma hos barn med ds när de är nyfödda. Men är det det så blir de bättre, inte sämre...

När han var 1½ v gammal blev det akut färd till UAS, där tog de benmärgsprov på honom. Det var leukemi..

Detta var det absolut värsta jag varit med om, att han dessutom hade ds var en skitsak, va fanken spelade en krommis mer för roll när ungen riskerade att dö innan han ens var 2 v gammal..
-fast ds ÄR bra när det gäller leukemi; de barnen är mer mottagliga för behandligen..*S*

Hur det nu var så var vi på spädbarnsintensiven medan han blev sämre för var dag, så plötsligt på dag 10 där vände det, han blev plötsligt bättre.. på dag 12 där nere fick vi åka upp på barncanceravdelningen och när vi varit totalt 14 dagar på UAS tjatade jag oss hem till vårt lasarett här hemma så jag kunde åka hem till de andra barnen mellanåt.

Här hemma låg han sedan inne ett par månader, de hann aldrig börja nån riktig behandling (de stabiliserade honom bara) för leukemin utan den försvann av sig själv, vilket den inte KAN göra... Nå, hur den nu försvann bryr jag mig inte om, huvudsaken är att jag har min lilla C, att han är frisk!

Varje gång han varit in på sjukhus ber jag dem ta ett blodprov för att kolla de vita blodkroppparna, men varje gång har de varit normala. Han är friskskriven sedan 2 år tillbaka nu. :-D

Är det konstigt att jag är så glad i den ungen?? :-) Han är det bästa vi har, sprider glädje var dag till alla... Är man trött och grinig kan man inte vara det längre när han ler sitt underbara leende!
 

oj då

Skrivet av  fian
vad du har gått igenom mycket med ditt (sista?) barn förstår att det blir speciellt. Tack för att du ville svara
 

Artiklar från Familjeliv