Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anne h!!!

Skrivet av Lena S m 4
Har ev fått tagbi ett extrasäte till min 855 men monteringsanvisningen är borta, hade du en man kunde få kopiera? Är 2000 kr för mycket eller?
Svar på tråden: Anne h!!!

Jag har

Skrivet av  anne.h
till 945/745, vet inte om det är samma till 855, tror att det sätet är lite smalare, men om du vill ha detta så kopierar jag gärna, kan maila det närhelst du vill, enkelt..*S* (maila mig isf, adressen finns i min info)

Tycker priset verkar helt ok, om det är helt och fräscht. Kolla som sagt att alla bälten är med, att skruvarna som används att säta fast sätet med följer med. Viktigast är _bältena_, jag kollade vad ett skulle kosta när jag köpte mitt säte, det satt nämligen olika i detta. Det skulle gå på 1200 kr, för mkt tyckte jag som hade fungerande iaf, det enda felet med dem var att det ena var fult.. hehe

-fattar inte varför folk inte tar reda på monteringsanvisningarna.. en dag säljer man kanske sätet, hur ska nästa kunna sätta i det då?

Be att få vara med när de plockar ur det, så ser du att alla grejer är med.
 

Hur lång tid tar det

Skrivet av  Lena S m 4
att montera det? Det sitter nu monterat i en bil och jag tänkte om man kunde montera in det direkt de monterar ur det.....det är bälten med och ska vara i superskick....
 

Det tog

Skrivet av  anne.h
flera timmar för mig, jag började nämligen utan bruksanvisning och stod mest och kliade mig i huvudet..*S*
SEN när jag fick låna en bruksanvisning så var det inga problem, då var det bara att sitta i skuffen och skruva, det tog en timma ungefär.

Kan du vara med när de monterar ur det är det det bästa, absolut!
 

Oki ska se hur vi löser

Skrivet av  Lena S m 4
detta för det vi hittat är femton mil från Örebro och jag passerade där i lördags så tänk om jag vetat detta då...men vi kanske kan fixa barnvakt och köra upp för då kan man ju montera det direkt ska ungar med är det bara att glömma att man ska montera det där.....*ler*
 

vi med tummarna mitt i nävarna

Skrivet av  mia b
klarade inte av det hela på en timme! Inte ens med bruksanvisning!!
*asg*
Men extrasätet sitter där det ska och var verkligen värt varje krona trots att det var såååå dyrt nytt...
 

har du

Skrivet av  anne.h
köpt ett nytt säte? Du är rik, eller? hehehe
Vad har du för bil?
 

Ursäkta frågan

Skrivet av  Lena S m 4
men vad kostar det nytt har hört olika och har inte kommit på att jag kan ringa Volvo och fråga....*ler*...
 

En anna med tummen mitt i handen

Skrivet av  Mitzy
Vi betalade ca 7000 kr för att få ett nytt inmonterat i vår 855:a, och då ingick också ett extra smalt reservdäck som får plats under sätet. Det var en Volvoverkstad som gjorde det. Jag har för mig att själva sätet kostade 3-4500. Reservdäcket var dyrt.

Alternativet var att byta bil, som jag såg det. Detta skedde innan jag ens hade kommit på tanken att man skulle kunna göra som vår händiga hjältainna anne.h med flera, dvs själv.
 

Oki jag har redan detta

Skrivet av  Lena S m 4
smala extradäcket och hade tänkt byta det mot ett vanligt men då är inte det nåt alternativ, tack för att du berättade det....
 

Har inte ens

Skrivet av  anne.h
tänkt på att det reservdäck som ligger där är smalare än normalt, men jag vet ju att det är det.. min mor har ju kört sönder mina däck tre gånger nu så jag har bytt några gånger.. hehehe


DET kanske man bör ha i åtanke! Kör man sönder nåt däck osv så är det jobbigt att få fram reserven om man inte har sätet uppfällt; jag hade bilen full med möbler från ikea (platta paket alltså) och min mor körde hem bilen, då hon fick punktering.. ALLT i skuffen var tvunget att tas ut innan vi kom åt reserven..*S* jaja, vem har sagt att det ska vara lätt?? *ASG*
i vanliga fall kan man ju glänta på locket och dra fram hjulet, men inte om sätet sitter där, då måste man fälla upp det först.. -det är dock det enda negativa med ett extrasäte, annars märks det ju inte när man inte använder det, perfekt!
 

Artiklar från Familjeliv