Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Härlig morgon*

Skrivet av Mamma5b bf 21/2
Det är torsdag morgon och alla barnen är hemma!Har blivit sjukskriven och är hemma med dom allihopa!
Går här och njuter det är JÄTTE STÖKIGT över allt det är så man får kliva över alla leksaker och kläder ;o)
Det små pratas och leks i varje rum alla tv-apparater är på play stationet går förfullt, frukosten står fortfarande framme och alla ska vara hemma idag (allt från förkylningar till studie dagar) och jag fylls av en otrolig lycko känsla !! VILKEN OTROLIG skatt det är att ha MÅNGA barn ;o)
Svar på tråden: *Härlig morgon*

Hmm...

Skrivet av  marikaL bf10/6
...och här sitter jag med migrän efter att ha genomlevt luciafirandet på dagis igår med känslan av att nu är det några ungar för mycket att hålla reda på... ;)

Jag gravid och trött, Lucian själv (flickan på 5) hade så ont i magen att hon bara ville sitta i mitt knä, tvillingarna kröp hejvilt mellan barn å grejer och stora pojken hamnade i bråk med några jämnåriga storasyskon till nån annan lucia och kom som ett åskmolna muttande "nu ska jag f*n aldrig leka med dem igen!!" och sambon jobbade sent så han kunde inte vara med på kalaset... TACK å LOV för en snäll barnamoster (min lillasyster) som kunde assistera, annars hade det aldrig gått...!!

Tack o lov att det bara är lucia en gång per år!! Men hur jag ska greja nästa år med _ännu_ en liten vet jag inte... ;)
 

*Håll ut*

Skrivet av  Milli
Jag känner igen en del av det du skriver! Vissa år har jag kännt likadant på sådana här tillställningar:)
Man hinner bar fara omkring och kolla barnen, medla i konflikter och ta småttingar till toan/skötrummet.

Glöm att hinna se något av själva "uppträdandet" (du måste ju stå längst bak så du snabbt kan ta dej till utgången om någon ska kissa) och tro inte att du ska hinna fika. Du har så fullt upp så du ändå bara bränner dej på kaffet,hahha!!

Nåja, nu börjar mina småttingar bli lite större, så jag har faktiskt suttit ner på en stol och tittat på Lucia i år...

Med ett litet leende på läpparna såg jag många mammor (och ett par pappor) som jagade runt med sina minsta och gissa hur knäpp man är som ändå saknar(!) lite av det kaoset...Jag menar, det är ju så det är! Fika kan man ju göra hemma*S*.

Men jag förstår att du blir lite matt. Ibland ubdrar man vad man håller på med!
Kram
 

Kul att ni ramlade ner..

Skrivet av  Inger m Felix & Sofia( som "tjuvar" sej in här..)
..till lussefirandet iallafall, synd bara att jag inte kunde se tjejerna i sina fina linnen eftersom vi va på andra avd. De tog tydligen kort på dem inne på småbarn innan så jag får väl kika på dem*s*.

Vi lär väl synas imorgon om lillgumman kommer ( och busar med Fia).

Må gott.
 

Vi får se Inger ;o)

Skrivet av  Mamma5b bf 21/2
Nu har nästa (wictor) insjuknat så vi får väll se vilka som är friska i morgon bitti ;o) Kram
 

Artiklar från Familjeliv