Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ansträngningsinkontinens

Skrivet av anonym
Hej. Jag vill bara helt anonymt ställa en fråga och vill gärna ha många anonyma svar tillbaka. Här har ju alla fött flera barn och jag vill se hur vanligt det är med ansträngningsinkontinens. Till exempel! Kan ni ge er ut på en joggingtur eller hoppa hopprep och studsmatta helt utan problem? Jag uppskattar verkligen alla era svar.
M.V.H
Svar på tråden: ansträngningsinkontinens

Ja

Skrivet av  Petra med sina fem och bf 28/9
speciellt vid nysningar och tunga lyft kan det märkas om jag inte kniper innan. Men jag vet oxå att tränar jag med kulorna så blir det bättre. Så jag får skylla mig själv.
 

Ja tyvärr :(

Skrivet av  Therese med 3 snart 4
Samma här.
Det hade börjat bli ganska så bra nu strax innan jag blev gravid, sen sista barnet kom feb-00.
Men annars så fort jag joggade utan att kissa innan, hostade, nös mm.
Jobbigt!
Nu när jag är gravid igen är det katastrof att nysa, hosta, springa :(
Men det är väl ingen ide att knipöva under graviditeten? Någon som vet?
 

Det är aldrig fel

Skrivet av  Petra med sina fem och bf 28/9
Har för maig att det är bra för förlossningsarbetet oxå- Så det är aldrig för sent att börja
 

Samma här *imt*

Skrivet av  ..
ll
 

Konstigt nog

Skrivet av  Läcker ej (ännu*S*)
har jag inga sådana problem.Har fött fyra barn vaginalt så jag har nästan "väntat mej" att de problemen skulle kommit.
Tyvärr kommer det väl mer med åren så än ska man ju inte ropa hej...Jag är rätt duktig på att knipa, kanske har det hjälpt lite!?
Min ybgsta är född dec-99 så nu har det gått några år. Har heller aldrig kissat på mej under graviditeten.Kanske är det också en ärftlig faktor i det? Min mamma har heller inga sådana problem.
 

Samma här

Skrivet av  Ännu en utan läckage :)
har en stor hög med ungar och har inte kissat på mig :)
Varken under grav. eller efteråt.
 

Måste ju svara lite mer ingående

Skrivet av  Ännu en utan läckage :)
då :)
Ja jag kan jogga och ex. hoppa hage med ungarna utan att läcka. Jag har fött sju barn.
 

Artiklar från Familjeliv