Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ansökan till dagis.

Skrivet av magda snart 4-barns mor
Hallå!!
Jag sitter här hemma i dag och försöka knepa ihop en ansökan till dagis. Jag har mina 3 barn på dagis och nu till hösten när jag ska få ett fjärde vill jag fortfarande ha dem där lite granna. Jag har ju rätt att ha dem där 15 tim/vecka, 2-åringen får ju vara där när jag är föräldrarledig och 4 & 5 åringarna får ju gå på så kallad förskoleplats. Men mitt problem är att det är för BESTÄMDA dagar som gäller. Tis, Ons & Tors. Kanske inte verkar som ett problem, det låter kanske Jätte skönt att ha 3 dagar ensam med en liten, men jag tycker inte det. Jag vill gärna att de större barnen ska få en chans att lära känna sin lillebror i lugn och ro. Så det jag nu ansöker om är att även få utnyttja mån. för två av dem. Då kan jag nämligen ha ett barn hemma på mån, ett annat på tis, och den sista på ons. Tors går alla på dagis och på fredagen är vi alla tillsammans. Tycker ni att det låter bra. Jag tror nämligen att det minskar risken att de ska bli allt för svartsjuka om de kan få känna sig lite delaktiga i och få en chans att hjälpa till lite mer om de är ensamma hemma än om de alla ska vara hemma och bråka om vem som ska hjälpa till när och med vad.
Snälla lämna gärna synpunkter på mitt tänkande, är jag helt ute och seglar? Hur har ni löst problemet?
Tack
Svar på tråden: Ansökan till dagis.

Vilken tur ni har

Skrivet av  Petra med fem och bf 28/9
här är enda alternativet 3 timmar om dagen mellan 8-11 ett farande fram och tillbaka.
Förstår dig att njuta av individerna och slippa att dom går på varandra.
 

Det låter ambitiöst

Skrivet av  Oxå storfamiljsmamma
och jag beundrar dig som vill se alla barnens behov i en storfamilj!
Det vill väl i å för sig alla mammor, jag med...men jag hade nog valt att ha alla samma dagar för enkelhetens skull.

Jag har faktiskt haft det så också, alla på dagis samma dagar må-to och själv varit hemma med bebisen. Jag tycker inte mina barn har varit speciellt svartsjuka.

Men gör som du känner helt klart, hoppas det går att fixa med dagis.

Och glöm inte bort att du ska må bra själv :)
 

Artiklar från Familjeliv