Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

annorlunda efter 4 barn?

Skrivet av Jobbigt just nu!!!
Hej!
Slänger in lite funderingar här..

Jag har 4 barn, de 2 senaste fick jag med 17 månaders mellanrum. Lillen är nu 13 månader.

Kul men ack så jobbigt. Det känns som om jag har förvandlats till en gnällig hemsk tråkig människa.
Har varit hemma sen januari 2002....
Men över till det jobbiga.

Jag fick tillbaka mensen för 4 månader sen & det är ett helvete!
Blöder ENORMT mycket. Har kopparspiral( det hade jag förr oxå utan problem), mensen gör ONT.
Vid ägglossning har jag oxå vidriga smärtor, blöder även då!? Har jag aldrig gjort förr, har även riktigt slemmiga blodiga flytningar, nästan som slemproppen...
Nån som känner igen detta?

PMS har jag kommit på att jag har, det är det värsta. Orkar snart inte med detta känns det som. Mitt humör är katastrofalt alltså.
Är detta vanligt?
Finns det hjälp att få mot just PMS?
Känner stark att jag inte kan utsätta min familj & mig själv för mitt humör längre, något måste hända.
Jag gapar & skriker, gråter för minsta lilla. Är ARG & får sprängade huvudvärk.
Svar på tråden: annorlunda efter 4 barn?

Känner igen mig

Skrivet av  Therese med 4
Fick mitt fjärde barn i juli-04.
Mina menstruationer sen dess, 3 st, har varit vidriga.
Har aldrig blödit så mycket någonsin.
Det blöder igenom allt och jag mår urdåligt.
För att inte tala om pms\'en.
Jag är nere på botten av det svarta hålet varenda gång den kommer.
Usch, funderar på att söka hjälp för pms\'en.
 

samma här

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
Äter nu östrogenfria p-piller och då försvann både mens och pms. Men utan pillren är jag en riktig häxa. Jag tål inte mig själv ens. Det är hemskt och svårt att förstå för alla som få utstå mitt humör. Det ska dom ju inte behöva ens det finns väll ingen som står ut med att ha en häxa i huset hur länge som helst. Jag var faktiskt rädd att jag skulle driva bort min man fast jag älskar honom och han är mitt allt. Med hormonerna är det faktiskt bättre jag blir lite nedstämd av hormonerna men jag är ingen häxa i alla fall.
 

Byta..

Skrivet av  Sofie v6
jag hade som du när jag satte in kopparspiral efter 3 an..men jag bytade efetr 3 mån och efter utterligare 3 mån med min nya hormonspiral så var all mens borta och alal vär det var värt dom 1000kr jag fick betala för den
 

hej

Skrivet av  Camilla +4
Jag har p-spruta och slipper då mensen helt, blödde länge och mycke när jag hade den så livet känns underbart nu när man slipper det. Jag tog första sprutan 3 månader efter förlossning , det gick bra även om jag ammade.
Lycka till
 

Väldigt vad alla låter som mig idag...

Skrivet av  Pilla med Ludvig 23/4-04 och brorsorna
Jag har samma problem som dig. Jag blöder fruktansvärt mycket. Det är så illa att jag inte kan gå ut då det är som värst eftersom jag måste ha en toalett i närheten hela tiden trots dubbla mensskydd. Jag hade samma problem efter förra graviditeten, och det blev bättre med tiden. Men bra blev det inte. Det finns ju mediciner, men jag ammar min lillskrutt och då går det inte att ta den. Så jag vet faktiskt inte. Jag är också i behov av råd i ämnet. Ville bara tala om att du inte är ensam.
 

Artiklar från Familjeliv