Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet ni vad jag känner!!!?

Skrivet av Em med 7
Det här har jag kanske skrivit förut, men idag igen blev det SÅ himla klart i min skalle:

Jag vill inte ha någon mer bebis!

Det trodde jag _aldrig_ att jag skulle känna, men det är så skönt att veta att jag nu är färdig med nattvak, blöjbyten, välling, amning.
Ja, ialla fall tills barnbarnen kommer...och eftersom storeman är snart 21 så.....

Men tänk om jag ångrar mej! Då måste ni lova att påminna mej om allt det jag skrev nyss.

Svammel svammel! Ha en skön söndagsnatt allihopa
Kram
Svar på tråden: Vet ni vad jag känner!!!?

färdig o färdig....

Skrivet av  Em med 7
lilleman är ju bara 9 månader än så riktigt färdig är jag ju inte.. *S*
 

Samma här!

Skrivet av  Elvira
Jag TROR till åtminstone 95% att jag känner mej nöjd med mina fyra!

Ibland kan jag vackla lite, eftersom mannen och dottern,8 år, så gärna vill ha en bebis.

Tonåringarna vill INTE att vi skaffar fler och minstingen på 5 är så van att vara minst så han skulle nog få en identitetskris om han blev storebror*S*

Men när jag riktigt känner efter så tror jag inte att jag skulle orka ,vare sej en graviditet eller bebis tid igen.Det är väldigt skönt att få sova och äta ifred nu efter 17 års passning.

Men visst blir man sugen IBLAND, det ska ju erkännas:-)
 

Grattis

Skrivet av  AnneliN
Skulle oxå vilja få den känslan att nu är familjen komplett. Men har en gnagande känsla av en till.....
 

Samma här

Skrivet av  anonym pga ämnet
tills för två år sedan, efter att jag funderat på det ett år så kom jag fram till att Jo, jag VILL ha fler. Hur får man fler om mannen inte vill?
 

Känner som du Em

Skrivet av  Mycket stor familj
Jag VET att jag är färdig med barnafödande och det är jätteskönt. MEN en gång i månaden eller två så kommer ett baksug då jag längtar efter bäbis, en längtan som går över inom 48 timmar numera...
Inga fler här alltså!
 

Skön att känna så!

Skrivet av  Mamma med 6 barn
Jag förstår nog att jag kanske aldrig kommer att känna så, utan tror att jag bara får bestämma mig för att inte önska flera barn.
Hade bestämt mig för att göra det nu efter 6, men nu har altså maken satt dörren på glänt, så nu vet jag inte vad jag gör...:)
 

Artiklar från Familjeliv