Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sf-mått i v. 24? (23+)

Skrivet av Spunk bf 20/8
Hej,

detta kanske är rätt inlägg för min fråga.
Jag undrar vilka sf-mått ni haft i v. 24 (23+). Jag mätte för första gången förra veckan (då i v. 23+5) och fick måttet 21. Det var ok, men låg ngt under medelkurvan. Nu börjar bli orolig för att min mage är så liten och tänker att det låga sf:t är ett tecken på att tillväxten kanske inte går som den ska. Vad har ni andra haft för mått första gången ni mätte, och vilken vecka var det?

tack för svar
Svar på tråden: sf-mått i v. 24? (23+)

Ingen fara

Skrivet av  Pernilla m. Evelyn 030612
SF-måttet kan ligga både en bit ovanför och under genomsnittet så länge det följer sin egen kurva. Första gången jag mättes var i v. 28+ och då var SF-måttet 26. Ditt mått måste ändå med god marginal ha legat inom normalkurvorna. Mitt mått planade ut ganska mycket på slutet och närmade sig nedre kurvan, men vi fick en alldeles normal liten tjej på drygt 3 kg.
 

Jag hade

Skrivet av  Ylva med Tyra 040426
sf mått 22 i v 24+1. Min mage var under kurvan hela tiden, men Tyra var inte så liten när hon kom ut, snarare medelbebis.
Man ska ligga mkt under kurvan för att de ska misstänka att bebisen växer dåligt, i alla fall på mitt mvc är det så.
 

Det är ju olika

Skrivet av  Vian v.29
Jag mätte första gången i v.25 och det var då 24cm ska mäta imorgon igen får se hur det blir.
 

Ankomstgrupp agusti 04

Skrivet av  Anna bf 24/8
Där kan du prata med oss som är just där. Men det låter normalt. Det är ju så olika.
Kram Anna
 

Oroa dig inte

Skrivet av  b
jag har med mina två barn legat under "kurvan" tex sf mått 27 i v30 och fått "stora" barn iaf på 4300g och 4800g.
 

Artiklar från Familjeliv