Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Måste bara få

Skrivet av Moa
Gnälla lite :) Jag är bara i v6 och har redan jätteont i brösten, är det nån annan som har det?? Inget är bekvämt och vårtgårdarna är redan större... Kanske är jag längre gången än jag tror? Har inte vart hos BM än ska dit i slutet på veckan. Nån som har tips mot jätteömma bröst? :)
Svar på tråden: Måste bara få

Har tyvärr inga tips..

Skrivet av  Katarina bf 14/7
men kan förhoppningsvis glädja dig med att mina bröst också gjorde väldigt ont de första veckorna, kommer inte i håg när det slutade riktigt men då vi skrev in oss i v. 12 hade jag i alla fall inte ont.. Så om din kropp funkar som min så har du nog inte ont så länge till.. :)
Ha det så bra
 

jag hade

Skrivet av  lillaeva
också jätteont i brösten ett tag alldeles i början! Och de växte också litegrann, men ingenting mot vad de har växt nu när mjölken runnit till! I alla fall så gjorde de nog ont i ett par veckor, kommer inte ihåg riktigt hur länge... Men det gick över...
 

inget tips

Skrivet av  skorpan bf 21/12
men kan glädja dig med att hos mig försvann det onda redan i v.8-9. Så det är inte så långt kvar =)
 

köp ny behå

Skrivet av  ÅsaL
mina bröst ämmade som tusan i början av grav. Det visade sig att det var växtvärk. JAg gick från B till D-kupa innan v15. Så mitt råd är att kolla om du ökat i storlek för då kan ju en ny behå göra livet bekvämare.
 

hade oxå

Skrivet av  m
JÄTTE ont, kunde inte luta mig framåt, för det spände så mycket, i början. Det gick över o sedan kände jag inte av brösten förrens tre dagar efter förlossningen!
Köpte bra bh, men tyvärr blev det inte bättre. Försök att stå ut! (Kanske inget kul att läsa...)
 

För min del

Skrivet av  Siv m. David 030813
var det också jätteömt/ont i början. Minns inte hur länge det varade, men det ar inte så väldigt länge.

Jag märkte att det gjorde mindre ont när brösten inte röde sig / guppade så mycket, så min lösning blev att gå i sportbh tills det gick över. Sen växte de ju, så då var det dags att köpa nya bh....
 

Dom växer.

Skrivet av  Lena_O
Som någon föreslog ovan, så köp ny bh med bättre stöd.

Själv gick jag från B till D-kupa, och efter amningen så har jag numera E-kupa. (Födde sista barnet för 11 år sedan...)

Men det onda/tunga kommer att gå över. Sedan kommer man att ha ont igen ungefär på dag 3 när man har fött barnet och amningen ska skramla igång. Men det går också över.
 

Mina med

Skrivet av  MatMer
Hej
Mina bröst gör ochså jätte ont om man kommer emot dem, vårterna sticker upp och brösten är hårdare än de var förut.
Jag är i vecka 5 enligt bm
 

Det blir bättre snart...

Skrivet av  Angie72 Sthlm (bf 17/9)
... :)
 

Ajaj

Skrivet av  JENN_B71
så ont har man aldrig haft i dom innan.
Det var den verken som gjorde mig varse om att jag nog var gravid. Trodde dom skulle spricka och sambon fick "stryk" om han nuddade dom *s*

Det har blivit liiite bättre nu, eller så har jag bara vant mig.
Skall nog ta och testa det där med ny BH
 

Artiklar från Familjeliv