Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

en till ny!!!

Skrivet av jess
Hej hej!!! Har precis varit på ultraljud och fick bekräftat att det faktiskt finns en liten där inne. Helt fantastiskt!!! Jag heter jessie och är 27 år. Bor för tillfället i dalarna men kommer flytta tebax till gbg innan det e dax!(BF 20/7) Så nu e det bara att hålla tummarna och hoppas att allt går som det ska!
Svar på tråden: en till ny!!!

Läskigt!

Skrivet av  sussiesnus
Hej!
Visst är det läskigt, hela tiden tänker man "om nu allt går som det ska"... Jag har aldrig varit så orolig som jag varit senaste halvåret(när jag fick reda på Pyret i magen), hur kommer jag inte bli som mamma sedan då?!
 

Eller hur!

Skrivet av  GBGKarinS
Jag känner precis likadant. Sätter upp gränser hela tiden för när det nog är "lungt", så jag kan slappna av. Först var det att komma över 12 v strecket, sedan att känna sparkar osv osv. Men ärligt talat. Kommer oron någonsin att släppa? Sedan blir det förlossningen, plötslig spädbarnsdöd mm.
Min Farmor sa engång att hon inte kunde sova på nätterna för hon oroade sig över min farbrors spelproblem. Då var han över 40! Så det är nog bara att inse. Oron får man leva med.. Suck..
Kram Karin.
 

suck jaa...

Skrivet av  eva_n
oroa sig kommer man att göra till och från, mer eller mindre. det är som dom säger små barn små bekymmer stora "barn" stora bekymmer.

oroade mig t ex för ett tag sedan att jag hade stressat för mycket för det riktigt högg till i livmodern. då stressade jag upp mig ännu mera än förut och ja, det blev en ond cirkel. men som tur var så skulle jag till barnmorskan bara någon dag efter och hon lugnade mig med att säga att lite stress tål den lilla. ok, tänkte jag och kände mig genast lugn.

så i fortsättningen ska jag försöka att inte oroa mig i onödan även fast det är svårt och ta saker och ting som dom kommer.

kram på er!
 

är mest lycklig....

Skrivet av  jess
Kanske lät som om jag oroa mig massor... Det e klart man tänker på det, men jag försöker tänka positivt! Man måste ju tänka att allt går bra. Ser fram emot ultraljudet i v. 18?! Tills dess e det väll bara att ta hand om sig själv!
 

Artiklar från Familjeliv