Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Konstigt....

Skrivet av Liilla jag
Sitter här och funderar på varför det ska vara så svårt för mig att kunna räkna ut på ett ungefär när jag blev gravid!! Vet att det förmodligen blev någon gång i Maj. Men alla dessa kalendrar och snurror..... Det står tex: Skriv sista mensens första dag.
Ok inget svårt, sen står det: skriv antal dagar mellan menstruationen!!!!! Sen står det oftast att man kan skriva upp till 45 dagar! När jag skriver mina siffror så får jag som svar att det är för lång tid i mellan men att dom ska försöka ändå!!! Jag har alltid haft oregelbunden mens och de senaste åren en gång var tredje månad. Det hela slutar med att jag får ett svar som har ändrat mitt datum för senaste mens. Är inte det lite konstigt?......
Svar på tråden: Konstigt....

om man inte

Skrivet av  FlickerFly bf 26/5 -05
har regelbunden nån ting och så, då är det jätte svårt att veta.
Sen kan din ÄL ha spökat lite. Det är inte omöjligt att du kan ha haft äl typ 5 dagar efter mensens start...

Klart man vill veta exakt vikken vecka man e i, men du får nog bara köra till med nåt tills du får ett bf på det stora ultraljudet v 18. Då är det mera fast vikket bf man har å räkna sen efter d hur långt du har gått.

sen om det stämmer på dagen eller inte d vet ingen.
 

jag visste inte iheller...

Skrivet av  eva_n
riktigt vilken vecka jag var i, men på ett ungefär så jag fick en tid för ett tidigt ul för att tidsbestämma hur långt jag kommit. jag trodde jag var i v 10 när jag kom till ul men så visade det sig att jag var i v 13+2! snacka om överraskning alltså, att få se armar och ben och fingrar och tår.:)

hade tagit fel med 3 veckor, så be du också om att få göra ett tidigt ul för att få veta hur långt du kommit.

kan tilläggas att jag hade också oregelbunden mens.
 

Noll koll fram till UL

Skrivet av  sussiesnus
Mens, vad är det? När jag hade det sist? Jaaaa.... har jag haft mens nu på våren.....? Så var det när jag var hos BM första gången. Jag har alltid haft oregelbunden mens och därför har jag aldrig haft någon koll. Den kommer ju när den kommer...
På Ul som jag trodde var i v. 16 då var jag i v. 20. Jaha då hade jag väl ingen mens i maj då.

Så du är inte ensam.
 

Artiklar från Familjeliv