Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad gör man??

Skrivet av Lena med 2 S + 1 Tindra
Med sin helenvetna 4-åring som totalvägrar lapp har grävt ner sina glasögon i sandlådan säger hon men vi kan inte hitta dom. Blir hysteriskt arg så fort vi ska till ortopisten som kommer att lägga in oss på lasarettet 1 vecka till hösten för att träna henne att använda lappar o glasögon suck. Man känner sig som en totalt värdelös förälder. Hon är en väldigt bestämd och enveten ung dam i vanliga fall oxå...

Snälla ni med råd, tips och ideér SKRIV!!!! Jag blir snart tokig när varken mutor, hot eller förståndiga samtal hjälper.
Svar på tråden: Vad gör man??

Jag gjorde likadant

Skrivet av  LM
Jag skelade redan från födseln och fick lapp och glasögon ganska tidigt. När jag var i 3-4 års åldern så totalvägrade jag med både glasögon och lapp och min mamma gav nog upp.....tyvärr...

Skelar fortfarande och tappade synförmågan på det skelade ögat och det är något som jag "ångrar" idag. Tänk om jag inte varit så tjurig med lappen så kanske jag har haft ett öga till att se med idag. Jag tycker inte att det är mammas eller dagis fel för jag var envis. Nu har jag två egna barn och ingen skelar än så länge men jag har bestämt mig för att om de skulle börja med det så ska jag kämpa varenda minut för att de ska ha lapp och glasögon. Jag vet att det är lätt att säga när man inte är i situationen, men det är JÄTTEVIKTIGT, och värt alla försök i världen.

Ni gör ett kanonjobb som kämpar och jag håller alla tummar för er! Du är ingen värdelös förälder, för det är inte lätt att tvinga sina barn till något de absolut inte vill!

Det här blev inget svar, men jag önskar er lycka till med lappen och glasögonen.

Ett litet tips kan vara att ni ritar något tillsammans på lappen, tex ett kattöga eller nåt sånt innan ni klistrar på den så ser det lite häftigt ut. Vet inte alls om det funkar, det var bara en tanke.

Många sommarkramar!
 

Ang bilder på lappen

Skrivet av  Vickan med Jonna
Det finns ju färdiga lappar att köpa på apoteket, med gnuggisar till.
 

Artiklar från Familjeliv