Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag fick Steffen sina glasögon

Skrivet av Anina & Steffen
och än så länge har det gått bra.
Dom har bra flugit av en gång i ilskan.

Måste bara säga att det att jag blev väldigt förvånad över det fina glasögonfodralet som var till hans Harry Potter glasögon. Annat var det på min tid då man fick en liten hopvikt tygbit att stoppa glasögonen i. Det var inte alltid bättre förr. *L*
Svar på tråden: Idag fick Steffen sina glasögon

så det blev Harry Potter...

Skrivet av  Carina
så tuff han blir då. Vad säger han om dem? Ja, det är inte alls lika känsligt idag att skaffa glasögon, tror jag. En kille i Simons klass ska kolla sin syn och han hoppas att han ska få glasögon, då ska han ha actionman som Simon har! Nu ska man väl hoppas att han slipper glasögon, men det är roligt att det inte upplevs som något dåligt eller fult!
 

Han säger inte så mycket

Skrivet av  Anina & Steffen
Men har protesterar ju inte heller.
Verkar mest vara nöjd med dom.

Jag pratade med honom när han skulle ta av sig och gå och lägga sig. När han tog av sig glasögonen så säger han : Nu ser jag.
Men inte så bra som med glasögon väl säger jag. Nej svarar han då. Så nog hjälper dom.

Actionman fanns inte hos vår optiker. Vi har synsam, vilka har ni?
 

Vi har också synsam,

Skrivet av  Carina
men sortimentet kanske skiljer sig lite. Harry Potter-glasögonen var ju jättefina tyckte jag, men Simon tyckte inte han passade i dem och det är ju viktigast att de själva blir nöjda. Han har börjat ta av sig dem ibland på "lekis" (förskoleklass) för de blir "dimmiga" när han kommer in efter att ha varit ute och lekt. Nu har jag sagt till personalen att de får vara lite uppmärksamma på det, så att de hjälper honom att putsa dem. Det är ju viktigt att han har dem på sig hela tiden. Han har ett sådant fel som vi hoppas växer rätt av sig själv och det vet vi först vid 8 års ålder.
 

Vad coolt!

Skrivet av  Camilla
med Harry Potter-glasögon. Kan inte låta bli att le igenkännande åt tygbiten, har själv glasögon sedan andra klass. Och hur snygga var de första glasögonen på en skala ett till tio *not* *ler stort*
 

Artiklar från Familjeliv