Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Inga syskon

Skrivet av Mia
Ngn mer som är ensam barn?
Då mina båda föräldrar har gått bort , då har jag ingen, förutom mina barn förståss.
Min stora tjej har inga kusiner. Den lilla har redan 5 stycken.
Käns lite trist...man får ta hand om allt själv tex begravn. och man är ensam om minnena av sina föräldrar...
Svar på tråden: Inga syskon

Bättre snackgrupper.

Skrivet av  Sunrise
Du får nog bättre respons på det här inlägg på andra snackgrupper tex. snackgruppen "Syskonskap" eller "Farfar, svärmor och hela släkten" Bägge ligger under rubriken "Familj & relationer"

Lycka till.
 

Finns också en

Skrivet av  PtL
"Barn föräldrar och sorg", där man kan prata om det.
 

Samma här.

Skrivet av  En olyckssyster
Syskonlösheten har varit mitt livs stora sorg. Jag har alltid känt mig så ensam och övergiven. Just för att jag inte har haft någon som jag har varit _självklar_ för. Jag menar, visst kan man ha kompisar, men dom kan när som helst byta ut en mot en annan kompis... Så skulle inte en bror eller syster kunna göra.

När jag träffade min man blev det bättre, och ännu bättre blev det när jag fick mina barn! Då hade jag äntligen, äntligen, det där självklara, biologiska bandet som jag hade trånat efter i hela mitt liv.

Men - det dröjer länge innan barn kan växa upp och bli ett stöd för sina föräldrar. De syskon som jag aldrig hade!

Nu när jag befinner mig i skilsmässa och vårdandstvist, så känner jag den där övergivenheten igen. Min man (snart före detta) har flera syskon som stöder och backar upp honom. Men jag är helt ensam i världen igen, nu när jag inte längre har honom...
 

Artiklar från Familjeliv