Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

underhåll-hjälp

Skrivet av Sofie
pappan har barnen 5dagar i månaden en hämt en lämn dag alltså 3 dagar detta får han ju ej tillbaka för
denna månaden klämde han in en massa smådagar där jag lämar dagen på dagis han hämtar dom där har dom över natten sedan får jag dom dagen efter nu säger han att han vill dra av pengar
jag har läst att det måste vara 5 hela dygn per månad för att han ska få dra av att man ej får räkna hämt och lämndagar?
nu mår jag dåligt igen
hittar inte infon på fkassans sida
Svar på tråden: underhåll-hjälp

stämmer

Skrivet av  Vickan m.3+BF 1/11*+19*
att hämt o lämndag inte räknas då FK ser till tiden mellan kl. 24-24.
Sen är det 5 dygn på raken eller 6 dygn/kalendermån. som gäller för avdrag.
Vad du kan göra är att skriva under pappret för avdrag o där se till att hämt- o lämningstid tydligt finns angivet så lämnar du över ev. tjafs till FK då de ej kommer bevilja avdrag.
Så gör i alla fall jag så slipper jag gnället från exet... ;0)
 

vad är det

Skrivet av  Sofie
för papper du fyller i och lämnar jag? sedan det på försäkringskassans kontor?
 

alltså

Skrivet av  Vickan m.3+BF 1/11*+20*
för att UF ska få prövas för dag-avdrag så måste (i ditt fall) pappan lämna in ett pappaer om det till FK.
Detta papper ska ju du, BF, skriva under för att bekräfta att barnen varit med pappan, UF.
Pappret ska pappan själv sköta o lämna till FK.
Så när han kommer med det för att få din underskrift se då till att innan du skriver under så ska tider även stå angivna, inte bara dagar/datum.
Förstår du?
 

japp men

Skrivet av  Sofie
vi har ej vårt underhåll genom fk han bara sätter in 1173 per barn i slutet av varje månad
då kanske vi inte kan lämna ett papper till fk heller
Tack för att du hjälper mig
Skickade ett mail till fk oxå och fråga
 

Pratat med fk nu

Skrivet av  Sofie
och jag ska inte betala tillbaka det blir inte så deras dygn..
Detta skulle ändras men ej förrens 2006.
Nu pratar inte ex med mig mer,blev väll sur och nu kommer han ej ha barnen så mycket om hgan ej får tillbaka
kul att man bara har sina barn för att få pengar
 

Pratat med fk nu

Skrivet av  Sofie
och jag ska inte betala tillbaka det blir inte så deras dygn..
Detta skulle ändras men ej förrens 2006.
Nu pratar inte ex med mig mer,blev väll sur och nu kommer han ej ha barnen så mycket om hgan ej får tillbaka
kul att man bara har sina barn för att få pengar
 

Håller med.

Skrivet av  Sunrise
Jag håller med dig. Trist att så många pappor bara vill ha sina barn för att kunna dra av på underhållet!
 

Artiklar från Familjeliv