Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En God Jul vill jag...

Skrivet av Ziggy
....önska er alla! Ingen nämd och ingen glömd.
Nu tar jag med mig Junior och reser bort över julen och dyker väl upp härinne igen nån gång i mellandagarna! Så fram till dess blir det lugnt från min sida i alla fall! :-)

Tack till er alla för tänkvärda inlägg, kloka synpunkter och stimulerande diskussioner!

På förekommen anledning så vill jag påpeka att om någon annan påstår att jag förespråkar en viss sak så behöver det inte nödvändigtvis vara sant.
Det kan rekommenderas att läsa detta med ett visst mått av källkritik.

När det sker i en diskussionstråd MED mig så är det inga konstigheter. Då kan det vara ett retoriskt sätt att få klarhet över den andres uppfattning genom att själv sammanfatta vad man upplever att motparten argumenterar för. Och då är det okej....för då är det ju per natur så att man riktar sig till sin motpart och att man därigenom rimligen får svar och klargöranden från denna.

Dock har det nu börjat förekomma i vissa andra trådar att jag påstås ha uppfattningar som ligger mer eller mindre långt från något jag själv tidigare uttryckt.
Syftet är oklart men det verkar vara så att denna "glidning" är till för att ställa skribentens egna argument i något bättre dager. Vilket ju i och för sig kan vara en idé om man börjar få slut på egna argument. Men det är inte en särdeles saklig debatteknik!

Hursomhelst.....det som är skrivet med min signatur och med min info ikryssad.....det är sådant jag står för till 100%....och det speglar mina uppfattningar och åsikter.

Dom uppfattningar som någon annan påstår att jag har får stå för dom om dom inte hämtar det direkt från något jag skrivit utan att förvränga grundmeningen med det!
Speciellt när det görs i andra trådar och riktat till andra än mig!

Ha det fint och sköt om er allihopa så hörs vi!
Svar på tråden: En God Jul vill jag...

God Jul på dig själv (och alla andra)

Skrivet av  Inki - bland flyttkartonger o rengöringsmedel
Det är drags att dra sig tillbaka inför högtiden och den stundande megalånga flytten (115 mil) som äger rum nästa vecka :))))

God Jul på Er allesammans!
 

God Jul & Gott Nytt År! *imt*

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
H
 

God Jul från mig också

Skrivet av  marib
på återseende :-)
 

God Jul!

Skrivet av  Malinau
Önskar också er alla en riktigt God Jul!
 

God Jul själv.. :)

Skrivet av  Ellen...
..o God Jul till alla andra som brukar husera här.. :)
 

GODA HELGER till ALLA imt

Skrivet av  AJ aj
 

Artiklar från Familjeliv