Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ledsen*

Skrivet av Nufsan
Min äldsta dotter ringde mig idag och berättade vad de fick i julklapp av deras pappa....
De fick en varsin biobiljett... om 55 kr var... hon och hennes lillasyster.
Ska man skratta eller gråta??

Han har pengar, så det är inte det som är felet... felet ligger snarare i att han, för varje dag som går, skjuter barnen längre och längre bort.
Han visar bara mer och mer bristande intresse.... från att ha varit halvtidspappa, är han inte ens längre varannanhelgs pappa..

Jag har tvingat honom att ha barnen från juldagen fram till på tisdag, då han inte har sett dom på 4 veckor..... Inte roligt alls, men barnen saknar sin pappa och vill vara där...

Hur man kan sjunka så lågt.... Borde vara straffbart att förskjuta sina egna barn...

*ledsen*
Svar på tråden: *ledsen*

Usch!

Skrivet av  Tweedy
Stackars töser! Förstå att de var besvikna på honom...

Vad jag däremot inte förstår är varför du "tvingade" pappan att ta dom...?!
Jag kan förstå att du vill att de ska träffa sin pappa MEN det blir ju de som får lida för att hans brist på intresse.

Sen när det gäller hans intressebrist, om det nu är det, så tror jag att det måste finnas en orsak. Jag tror inte att man går från att vara umgängesförälder på halvtid till knappt inget umgänge alls utan att det skulle vara ngt.
 

Någon gång...

Skrivet av  Nufsan
...måste man som förälder ta sitt ansvar. När barnen är där så är han iaf kärleksfull mot dom.... Det är en sak jag vet... att han aldrig köper något åt dem, vare sig lördags godis eller annat... är en sak...

Något som hänt... Han gifte om sig.... och det går inte att vara pappa och samtidigt kärlekskrank... Jag vet precis vart hans fru står och det är INTE hon som ligger bakom det här...

Hon har själv påtalat för honom att ta större ansvar, men han "skiter" i det....
:(
 

Förstår dig

Skrivet av  Nettan
mina två äldsta får inget alls av sin far....
De har inte träffat sin pappa på fyra år nu.... De frågar o jag har inga svar att ge.
Tragiskt är det och jag förstår inte heller hur de är funtade de som behandlar sina barn såhär.....
 

förstår dig också..

Skrivet av  Ellen...
mina 3 barn fick som vanligt ett email som julklapp med God Jul från deras pappa i mexico..sonen sa att jag skulle skriva tillbaka o önska God Jul från honom till pappan o sedan undrade han var paketen från pappa fanns för de låg minsann inte under granen..så det skrev jag till pappan..och fick världens hatbrev tillbaka..förstår inte varför han är så förbaskad på mig för..det är inte jag som har lämnat honom..inte jag som stulit alla hans pengar..inte jag som bedragit honom o inte jag som valt bort barnen..och det är inte jag som har sett till att han inte har träffat sina barn de senaste 6½ åren..han verkar otroligt lycklig i mexico (ironi)..han tålde i alla fall inte höra en simpel fråga om julklappar från sin egen son..
 

Både och

Skrivet av  bettis
tycker gott barnen kan uppskatta en biobiljett i julklapp. Varför inte? Måste allt vara så kapitalistiskt?
Däremot tycker jag INTE det är acceptabelt att försjuta sina barn! Usch och fy! Håller med om att det borde vara straffbart...
kram
 

Det handlar inte om kapitalism...

Skrivet av  Nufsan
Det handlar om att kunna ge sina barn något, när man ALDRIG annars gör det! Jag pratar inte pengavärde, men han hade gott och väl kunna använda sig av sitt bredband och bränna skivor till sina barn... Barn vill öppna paket, det är inte värdet i sig som är problemet!

Jag tycker det är ynkligt, men den mannen tycker att 1 173 kr svär honom fri från allt ansvar som pappa.

Han har t o m stoppat i halsen på mig att han betalar mig för att ha hand om barnen och därför behöver han inte ta sig an dom...
 

Sympatiserar med dig

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Fy vad less man blir. Håller med dig om julklapparna. det är väl bara att se sig omkring hur det ser ut idag. Barn får mer än en biobiljett av sina förldrar om dom inte har extremt risig ekonomi. Blir också ledsen över det bristande engagemanget! Skicka inte barnen till pappa nästa gång utan fira en härlig jul med dem själv istället.
 

Tack *ler*

Skrivet av  Nufsan
Jo, jag försöker nog mildra mina ord om denne man ibland.... Mest för att inte dö av hjärtinfarkt!

Jag har idag beslutat att göra allt jag kan för mina tjejer och skita i vad han gör. Vill han hädanefter inte träffa sina barn ska jag aldrig mer "påtvinga" honom dem....

Tack för dina ord iaf

Kram
 

Förlåt!

Skrivet av  bettis
Menade inget illa! Förlåt igen! Ville bara betona att kärleken till barnen är viktigare än vad dem får!
 

Ingen fara...

Skrivet av  Nufsan
*ler*

Känner mig bara så frusterad över honom!

Fick precis ett telefonsamtal ifrån honom... Snacka om att den mannen skapar ångest i mig, räcker att bara se att det är han som ringer..... *suck*

Fick mig en skopa över att barnen måste vara kvar och att tycker att han har faktiskt ett eget liv att leva
:(

Kommer aldrig förstå hur denna man tänker....

 

Tänker?

Skrivet av  Malinau
Nu tog du väl i med ett alldeles för vänligt ord? :-) Jag menar, _tänker_ han över huvud taget? Ursäkta, men han verkar inte riktigt med i verkligheten. Jag förstår absolut att du är ledsen och tycker också att två biobiljetter är tämligen snålt om han nu har råd med något mer. Jag kommer heller aldrig att förstå hur en vuxen människa kan göra sina barn besvikna gång på gång och sedan tycka synd om sig själv. Friskt är det inte.
 

Artiklar från Familjeliv