Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måste bara fråga en liten sak hur ni gör

Skrivet av Tezz
med skofoton...jag får skolfotona och ville att jag och pappan skulle dela dessa kostnader eftersom vi kunde dela fotopaketen oxå då.Och eftersom vi har många barn ihop så går alla barns fotopkt på ca 1500 kr.Nu vilel inte han betala alls utan han menade attt jag ska stå för allteftersom jag få underhåll.Men jag anser ju att om jag inte vill ha HELA fotopkt så köperju jag bara dom foto jag vill ha..
Hur gör ni med detta??
Svar på tråden: måste bara fråga en liten sak hur ni gör

Köp de du vill ha

Skrivet av  maisy
Jag tycker att du ska köpa de bilder du vill ha och betala för dem. Vill han inte ha några bilder kan jag förstå att han inte vill betala. Vill han ha bilder så får han väl betala för dem.
 

Ge honom inga foton isf

Skrivet av  Sims
Underhållet ska ju gå till mat och kläder o dyl.
Varför inte kolla upp det med försäkringskassan, fråga rakt ut vad pendarna ska gå till eller om summan inkluderar skolfoton!
/sims
 

dela med dig

Skrivet av  inte småsnål
av korten! Är inte det en stor gest för en liten kostnad? Som gagnar ditt barn!
 

LITEN kostnad???

Skrivet av  anonym idag
för MIG är 1500 mycket pengar.
 

Här går det

Skrivet av  Kikki
att beställa två pkt på samma barn och så gör vi. Jag köper de kort jag vill ha och pappan köper de han vill ha,inget tjafs om vem som ska betala/vilkea kort man ska ha eller annat :) Superskönt!
 

Men jag tror ju inte

Skrivet av  Joa
hon har lust att betala 2 paket per barn då det redan med 1 paket per barn blir 1500 för henne!
Betala dem du vill ha, han får fixa sina...
 

Så här gör vi

Skrivet av  Lola
Vi beställer varsitt paket som kommer till oss o till barnens mamma. så räkningen hamnar på rätt ställe. så får var o en välja vilka kort man vill ha. Annars blir det bara tjafs om vem som ska ha vilka kort o tjat om pengar. Be skolan om en extra lapp att skicka in till skolfoto så får han beställa bilder om han vill ha. inte ska du betala för det. Sen kanske man ger bort till mor o farföräldrar å sånt. men det är ju om man vill själv.
 

Artiklar från Familjeliv