Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nattvandrare

Skrivet av Nickie64
Hej!
Jag är alldeles ny medlem, jag har gått på nattvandring för några år sen då vi hade lite problem med våra ungdomar,dom var inte mina biologiska barn men som vuxen anser jag att det är våran plikt i samhället att leda in ungdomarna på rätt spår.Mina barn är nu 17,13,8 och jag är ensamstående, men det är inte något hinder för mig ,jag har tid för alla barn,dom är vår framtid.Nu är det dags igen, det florerar hembränt utblandat med tabletter av något slag,2 ungdomar har redan fått åka till sjukhus,vi måste få stopp på detta och det fort.Jag har aldrig varit formellt "vuxen på byn" utan har gått så ofta jag kunnat en då.Det är inte bara tonårsföräldrar som ska bry sig,alla vuxna borde engagera sig för ett bättre samhälle med mindre våld och droger, ingen vill väl att lilla sverige ska bli som USA.Det finns inget som heter "mina barn och andras ungar" alla barn är vår framtid, jag vill ha en bra sådan, både för min egen skull och framför allt för mina barns skull.Hallå vuxna det är dags att stiga upp ur soffan och börja prata och umgås med den yngre generationen.Lyssna och lär, ungdomar har mycket tankar och ideér.
Svar på tråden: Nattvandrare
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv