Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

JAPP......

Skrivet av ulla och elina-03,robin-90
HEJSAN! JAG OCH MIN KOMPIS HAR VÅRA BARN FÖDDA SAMMA ÅR. MEN VI BOR EJ I SÅ STOR STAD MEN I EN LITEN STAD KAN OCKSÅ MYCKET HÄNDA. HAR SETT I VÅRAN STAD ATT DET GÅR BARA NERÅT I ÅLDRANA MED ATT TESTA ATT VARA FULL. VÅRA BARN HAR FYLLT 13 ÅR SÅ VI SKA BLIR FÖRÄLDRAR PÅ STAN TILLSAMMANS. JAG HAR SETT BARN VARS FÖRÄLDRAR EJBRYR SIG VADÄRDET FÖR FÖRÄLDRAR. MAN HAR JU FAKTISKT ANSVAR ÖVER SINA BARN.... MEN VISSA ANSER JU INTE DET. POLISEN KAN KOMMA HEM MED ETT BARN SOM FULL OCH SEN ÄR FÖRÄLDRARNA LIKA FULLA. INTE KONSTIGT ATT BARNEN BLIR LIKADANA SOM SINA FÖRÄLDRAR.
Svar på tråden: JAPP......

Sanning!!

Skrivet av  BennyB
Ja det går ner i åldrarna!!
Bra att ni tar i saken. I en intervju i Radio Västerbotten svarade några ungdomar att det var bra att det gick föräldrar på stan. Dels fick man hjälp om man behövde det och dels så var man lugnare själv om de såg föräldrar och inte Polisen.

De har mer respekt för föräldrar än Polisen!?
Så det är bra att vi kan ställa upp för våra ungdomar!
De ser att vi bryr oss!!

Tack för att ni ställer upp!!!

Förädrar på Stan Umeå!
genom Benny Boman
 

JA...

Skrivet av  ulla och elina-03,robin-90
JAG TYCKER ATT MAN BRY SIG OM SINA BARN. MAN KAN JU INTE RÄKNA ATT DET VAR SOM NÄR MAN SJÄLV VAR UNG. MIN SON TYCKER DET BRA ATT JAG ÄR PÅ STAN. NÄR DET ÄR NÅGONTING PÅ STAN SOM KOMMUNEN FIXAR, SÅ BRUKAR HAN OCH JAG HA KONTAKT MED VARANDRA GENOM SMS PÅ MOBBEN. DET TYCKER VI ÄR BRA, FÖR HAN VILL JU GÅ MED SINA KOMPISAR. SEN HAR HAN ISHOCKEY PÅ VINTERN.
 

Lysande

Skrivet av  BennyB
Kul att det funkar så för er.

Jag har samma typ av kontakt med mina två älsta (17 och 15 ). Jag brukar få skjutsa dem hem. De ringer alltid när det är dags!

Man är glad att man har sådan kontakt!

LYCKA TILL!!
 

ja....

Skrivet av  ulla och elina-03,robin-90
Jag tycker att det är bra också, för jag har förklarat vad det är mycket skit som händer ute på nätterna och kvällarna. Jag kör och hämtar också. Som nu denna helg har vi festival här istan då vet han att jag är dära. Sen går han med sina vänner och jag med min och är på stan. Det är bra att bryr sig, man har ju förfasen ansvar för sina barn.
 

Just det!

Skrivet av  BennyB
Man har ansvar för sina egna barn!
Tänk om alla kunde inse det!

Var ute i natt i Umeå på bil crusing och hittade en flicka på 14 som INTE klarade av att stå själv!
Var inte nykter själv men såg till att hon kom hem ändå!!!!!!!!!!
Invandrar bakgrund och mamman var själv med barnen.
Inte lätt! Mamman var väldigt orolig.

Men hon kan inte hjälpa att hon inte kan ha 100% kontroll. Många barn och man får lite problem.

Det slutade lyckligt i alla fall. Denna unga flicka han inte råka i trubbel!!!!
 

BUDKAVLE till ALLA VUXNA

Skrivet av  nikita01
Vill ni hjälpa till att manifestera budkavlen
den sista fredagen i månaden kl 23.00 --24.00
29/8 är första gången !!!
Genom att vara ute där ni befinner er just då !!
Jag har inget "märke" men sy fast/knyt en vit tråd
vid kragen alt knappen på ytterplagget !!!
Vi kan visa att Föräldrar/ Vuxna - vi finns och kan hjälpa
våra barn som är vilsna.
 

Artiklar från Familjeliv