Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akvarium?

Skrivet av Anna med michaela 991219(
Hejsan på er alla.
Jag har ett akvarium på 70 liter och leter nu nytt större tank.

Har någon något bra tips på internetsidor för försäljning av akvarium.
Eller är det någon som har ett stort akvarium hemma som ni vill bli av med???

tanksam för alla tips.
Svar på tråden: Akvarium?

prova

Skrivet av  Lottiz
www.gulatidningen.se
www.akvarieguiden.nu
www.qxl.se

Jag har det motsatta problemet. Jag letar efter 3-4 små akvarier (typ 20-30 liter) till yngel och lek. Menj ag hittar inget nånstans :( Får väl köpa nya, men ack så dyrt...

Sätt upp lappar där du bor, vårt akvarium fick vi för 700 spänn (220 liter, ljustramp, en helt ny säck med grus, växter, tre svärdbärare, två kampfiskar, en mal plus en massa annan fisk, extremt billigt med andra ord :))
 

Är det inte lättare att göra ett själv.

Skrivet av  Anna med michaela 991219
Jag har gjort flera små akvarium ( runt 10-50 liters)
Det är inte så svårt att göra alls. För det mesta behöver man ju inte ha riktigt
snygga yngelakvarium.
Tyvärr så vill jag inte göra ett så stort akvarium som jag vill ha.

Men tack för tipsen på länkarna iallafall.
 

Jo kanske

Skrivet av  Lottiz
menj ag har inte ork till det. Dessutom kommer dom att stå i vardagsrummet och eftersom dom håller på att renovera där nu så vill jag att dom ska var snygga... Är jag fjantig? Ja troligen ;) Vi har kollat på ett par hörnakvarier och ett par sexkantiga. jag är lite emot sexkantiga men vi får se hur det blir :)

jag kanske kan få killen att sätta ihop ett par små akvarier :)
 

en fråga till

Skrivet av  Anna med michaela 991219
Vad har du i akvariumen eftersom du behöver små yngelakvarium?

Själv har jag just nu mina 2 slöjskjärtar i en glaskupa. Detta för att jag hade en som jag
haft blommor i. när mitt stora började läcka i vintras. ( dom trivs nog i kupan då dom leker.)

Jag håller på att laga det större nu. ( läkte i överkanten. så det var inget roligt att ha ett halvfullt
akvarium .
Men jag skulle vija ha vanliga sällskapsfiskar också.
 

Det här har vi :)

Skrivet av  Lottiz
Vi har 3 svärdbärare (dom som ynglat nu, ska släppa ut dom små bebisarna i stora akvariet i morgon *nervös*), 3 kampfiskar (dom ska vi försöka få yngel på, men dom måste ju ha ett lekakvarium *suck*), 1 platy, 4 indiska glasmalar, 1 kuhli (som jag sett typ 2 ggr sen jag köpte den), 2 malar (en gibbiceps och en ancistrus) och 20 kardinaltetror. Vi vill fortsätta få yngel på svärdbärarna, ska även köpa två honor till platy-hanen så dom kan få bebisar också :) Vill ha dom (platyn) i ett sexkantigt akvarium kanske eftersom jag vill sära på dom från svärdbärarna så det inte blir blandraser...

Vårt stora projekt är att lyckas med lek på kampfiskarna. Men dom får inte börja leka förrän vi flyttat tillbaka allt till killens lägehet, tror det kan bli svårt att transportera ett skumbo :) Vi har fixat så vi kan sälja alla yngel, annars hade det inte gått :)

Sen måste vi ha fler akvarier så vi kan skilja hanar ioch honor åt så det inte blir inavel... Undrar varför jag gett mig in på det här, men jag tycker det ärså underbart roligt!

Har du bara slöjskjärt? Ska du köpa nått annat? Jag tycker dom är jättefina,m en min kille släpper inte in sånna i akvariet :(
 

Artiklar från Familjeliv