Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ännu en attack med kamphundar!

Skrivet av hundälskare
Nu kommer kamphundarnas rykte att försöras ännu mer.
Det är ju hundägarnas fel!!

Jag tycker synd om hundarna!
Svar på tråden: Ännu en attack med kamphundar!

kamphundar

Skrivet av  Anna Maria med Li 24/5
tror ingen här inne har kamphundar. Eftersom kamphundar är hundar som ägarna tränar genom att hetsa till kamp med andra hundar eller mot djur etc.

Det finns alltså inga hundar som hör till rasen "kamphund ". En pudel kan lika gärna vara en kamphund som en tax eller en en pitbull.
 

BRA SAGT!!!!!!!!!!!

Skrivet av  MarikaOB
Mycket bra.
Jag förstår inte vad folk får kamphund från när de inte vet om det är kamphund eller inte.
 

En hund som anfallar på komando.

Skrivet av  hundälskare
Är väl en kamphund eller!? Och det var ju det som skedde inatt!
Så nog finns det kamphundar allt!
 

Och VAR har du läst att

Skrivet av  MarikaOB
de var kommenderade till att anfalla?
Skulle gärna vilja läsa det.

Som jag skrivit innan så anfaller INTE kamphundar människor. De hundar som gör det kallas tydligen mördarhundar. *suckar*
 

Det kanske var det jag skrev i morse

Skrivet av  Lottiz *snurrig och illamående*
Jag hörde på nyheterna i morse att hundarna anföll på komando. Hurvida det är sant eller inte vet jag inte. Men så sa dom iaf.
 

De sa det på nyheterna.

Skrivet av  hundälskare
Att husse visslade på dem, så slutade de på en gång! Så inte var de hundar som inte gjorde vad de hade blivit tillsagda att göra. Polisen sa att han hade använt hundarna som vapen i en uppgörelse.

Förr så fanns det ju kamphundar, som var avlade till att bråka oftast då med andra hundar. Och det är väl dem kamphundarna idag härstammar ifrån.
Strunt i vad du vill kalla dom, men jag kallar hundar som är tränade att anfalla, för kamphundar om jag vill.
 

menar du den lösa bullterriern ?

Skrivet av  Annelie©
http://nerikes.se/show.asp?URL=artikel.asp?txtId=559460

Här tycker jag att husse brast i allt , att ha en hund lös på detta sättet , om man VET att den kan attackera. Den behöver ju ej vara kamphund , för att den kanske ej gillar andra hundar !!

Dessutom så råder kopplingstvång i Örebro , finns länk på sidan , så där får man skylla helt på husse/matte tycker jag.

Som den hunden som bet vår , då var vår lös han fast men slet sig. Hade jag vetat att vår hund attackerar andra , hade jag aldrig haft han lös. MEN som sagt en stressad hund , kan överraska.
 

Jag tror nog

Skrivet av  Lottiz
hon menar attacken av en man i Aspudden i sthlm. Tre hundar attakerade mannen på kommando från husse... Hörde det bara som hastigast på nyheterna.
 

Här är länken

Skrivet av  Lottiz
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,60962965_852__,00.html
 

Samma elände ?! :(

Skrivet av  Annelie©
Ja vad ska man säga 3 hundar lösa ... men hussen som inte ens kollar den skadade mannen ?!?! Hunden (arna) kan ju inte veta detta ....
 

Vad jag förstog

Skrivet av  Lottiz
när jag hörde det på nyheterna på TV hade killen använt hundarna som vapen och komenderat dom till attack. Hurvida detta stämmer vet man väl inte men det vore ju ännu värre..
 

O fy fan ! (ooops)

Skrivet av  Annelie©
ja det var lite luddigt / lamt skrivet på AB , man får ej veta hur attacken gick till. Men hemskt är det !
 

Synd att man inte är i sthlm nu då

Skrivet av  Lottiz
tillfällen som dessa saknar jag sthlmsnytt... *suck*
 

mer detaljerat i expressen

Skrivet av  Annelie©
http://www.expressen.se/article.asp?id=126955

Stockholmsnytt ja , här poppas det Jill Scott istället :)
 

Läskigt

Skrivet av  Lottiz
Jag som vill bo just där också! Dessutom jobbar jag ganska mycket runt i dom krokarna... läskigt, tämnk om man möter dom... Tror förvisso inte det men ändå...

Radio sthlm är för övrigt bäst ;o)
 

Men snälla vän

Skrivet av  MarikaOB
Säj inte kamphundar. Det är ett så otroligt fult uttryck.
Säj högriskhund om det är det.

Visst det kanske är kamphundar. Har de använt dem till kamptävlingar? DÅ är det kamphundar!

Ingen ska kunna säjja kamphund åt en högriskhund.
Jag har en amstaff och folk säjjer kamphund om honom, jag har aldrig och kommer aldrig kampa med honom.

Då är han heller ingen kamphund!
 

Nej sant iof Marika

Skrivet av  Annelie©
men vissa raser kallas i folkmun kamphund, jag har ej hört raserna på dessa hundar. Jag skäller mest på husse ja :)
 

Till Marika:Ja, det är väl ungefär...

Skrivet av  hundälskare
som vissa säger jakthundar åt vissa raser fastän de inte är det längre. I folk mun sägs det kamphundar. Och det var det jag hörde på nyheterna.

Och jag har inget emot att de säger kamphundar. Jag gillar dessa raser. Med rätt ägare är underbara hundar. Det jag ville säga är att det är ägarnas fel. Nu kommer ju raserna hetsjagas ännu mer, fastän det är ägarna som borde avlivas.
Det känns som om du hetsar upp dig på fel person. Det är ju vad de kallas i folkmun. Även om både du och jag vet att med rätt ägare, så är de sällskapshundar och inte kamphundar. Men med fel ägare så är de kamphundar tom vapen (som den nu var inatt), och då är det ju synd om hunden, för den kommer ju att straffas för något som den är uppfostrad att göra.
Rikta din ilska mot någon annan tack!

Här kan ju ingen skriva något utan att det ska bli sån jävla rabalder frå vissa.
 

Men hjälp!?

Skrivet av  MarikaOB
Jag har inte hetsat upp mej eller visat ilska över huvud taget.
Jag bara förklarade vad en kamphund är och inte är.

Kallar du det att hetsa upp sej och ilska så borde du nog tänka om lite.

Jag skrev mitt inlägg i alla vänlighet.
 

Jag är kanske vissa

Skrivet av  b.a.m
Tyckte nog inte Marika vässade denna ggn. Tror hon ej gillar samlingsordet kamphund
 

Artiklar från Familjeliv