Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ändrat psyke...

Skrivet av Ronja..
jag är lite orolig.

Min yngsta (ja..katt alltså 3 år i januari)har blivit tillbaka dragen, ja inte så att han gömmer sig under soffan.

Det hela började för någon dag sedan, eller rättare sagt jag började märka av det då. Att killen som jämt ska ha 110% uppmärksamhet inte stod i hallen och vråljamade när jag satt i soffan. Fick leta upp honom, han kom inte ens när jag ropade, VÄLDIGT ovanligt. Han har även blivit konstig vad gäller maten. I vanliga fall är han olidlig på mornarna(läs kl 4), kliver omkring på en i sängen till man hasar sig upp och ger honom mat, nu har han inte varit där på flera dagar..och när han väl får mat så lucktar han på den och GÅR DÄR IFRÅN, han som brukar vara ett sånt matvrak..

Är orolig att något hänt honom, har kollat nosen och trampdynor och de är som vanligt inte varma eller torra. Upptäckte iof i dag att han har en knöl på svansen ca 3-5 cm ner från roten, som en liten bula på bägge sidor vet inte om han alltid haft den där iof, han gnäller lite när man trycker men han är lite överkänslig vad gäller svansen, DEN får man bara inte dra i eller hålla i... så jag vet inte Han verkar inte ha ont så länge man inte dröjer kvar förlänge på svansen säger han inget..han viftar med den som vanligt.

Ska avvakta över helgen och ev ringa vet på måndag och fråga..
Svar på tråden: ändrat psyke...

till saken hör att..

Skrivet av  Ronja..
vi nyss bytt foder.. IGEN.. äldsta katten är nämligen allergisk mot den förra, så nu provar vi en nu ...SUCK
 

Jag skulle..

Skrivet av  Ingrid
..nog kontakta veterinären idag om jag vore du. Min erfarenhet är att katter som i vanliga fall är sociala, men ändrar beteende och håller sig undan och inte vill äta, kan ha ont någonstans eller inte må bra på annat sätt. Du kan ju alltid ringa och prata med veterinären och höra vad de tycker.
Lycka till, och hoppas att det inte är något!
 

har fått tid hos vet.

Skrivet av  Annanas (fd Ronja)
idag.. :)

Kollade lite mer på knölen (bulan) på svansen och han verkar ha lite ont.. såg ett lite sår, kan kanske vara en inflammation från ett bett från kompisen.. får svar senare :)
 

Artiklar från Familjeliv