Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

akut läge! Vad har hänt vår kanin som levde vid

Skrivet av bea m. emil 14/3-00
14-tiden men nu sitter ?! död i sin bur? Han är bara 1,5 år och var hur pigg som helst förrut idag, kan det vara hjärtat? Han kanske har blivit skrämd av något. Barnen är nästan i chock!
Svar på tråden: akut läge! Vad har hänt vår kanin som levde vid

Oj

Skrivet av  Nettan
inte roligt... *lider med er*
Jag vet faktiskt inte vad det kan vara men vad jag har hört så kan virus slå rätt hårt på kaniner o orsaka plötslig död,men jag är osäker.
Skickar tröstkramar ialla fall
 

Åh, nej.

Skrivet av  Pilla
Jag vet faktiskt inte vad det kan vara. Mer än att jag hört andra berätta liknande historier. Och stackars barnen, de måste vara jätteledsna. Låna någon bok på biblioteket eller ring och fråga en veterinär. Så kan du prata med barnen sedan och vad det kanske kan ha varit.
 

död kanin

Skrivet av  Nina med Ida
Det är nog troligt att den blivit skrämd av nåt. Stod den ute eller inne??

Min granne på landet hade en kanin som dog av hjärtslag när en hund gick förbi. Hunden gjorde absolut ingenting mot kaninen.
SÅ att den blivit ihjälskrämd är nog inte att utesluta.
Lider med dina barn...stackare
 

Kan vara olika saker..

Skrivet av  Nettan m Lucas
Jag hade kaniner när jag var yngre och båda dog.
Den ena vart också ihjälskrämd (troligtvis) av en jakthund som förirrat sej ner på vår gård.
Den andra dog på en par timmar från att ha varit helt pigg, då troligtvis av vitaminbrist.. Då satt jag med den i famnen medan den dog och var bara elva-tolv år gammal. Det var inte roligt kan jag säga.. *gråter nästan nu när jag tänker tillbaka..*
Men kaniner är väldigt känsliga djur, dom tål inte mycket.. Tyvärr..
 

Artiklar från Familjeliv