Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

6 stycken blev det !!!....kattungar alltså

Skrivet av Linda m. Tova-00, Ängeln Loke, Viggo-03
min svärmor säger att hon klarar aldrig av så här många...hon har inte mat så det räcker till alla dem osv. Stämmer det?
Hon är helt knäpp, hon vill slå ihjäl några för att åtminstone ett par ska överleva???

Och sen hade hon sagt till min sambo idag att det var synd att han berättat för mig hur många hon fått för då kunde han smygit iväg med några och låtit nån ta dö på dem????...alltså jag blir chockad och så fruktansvärt ledsen...hur kan man ens tänka tanken på och slå ihjäl så små söta bebisar??
Mår illa av hennes ord och tycker inte alls om henne just nu!

Här är lite bilder på de nyfödda godbitarna....
Svar på tråden: 6 stycken blev det !!!....kattungar alltså

oj...länken med kanske :-)

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Ängeln Loke, Viggo-03
http://www.ingmarsson.com/kattungarna.htm
 

Du kan..

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.17
väga ungarna om du är orolig och se till så att alla går upp i vikt som dom ska.
Jag tror inte att det är någon fara, kattmammor brukar se till att äta tillräckligt för att producera så mycket mjölk som behövs.
Se bara till så att honan alltid har mat och vatten och att hon får lugn och ro, då ska det nog gå bra.
Lycka till med dom små = )
 

Tack för rådet...

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Ängeln Loke, Viggo-03
ja jag kan ju väga dem....
OM jag ser att nån inte går upp i vikt eller ser undernärd ut...kan man inte ge nån typ av ersättning/mjölk med typ en liten spruta eller nåt och spruta in i munnen?
 

Det finns..

Skrivet av  Lisen med Alexander+v.17
både ersättning och nappflaska på apoteket så det är bara att köpa det där.
Det bästa är nästan att du ringer och frågar på apoteket om dom har det hemma för när jag skulle ha ersättning tog det flera dagar för dom att få hem.
 

Ett råd

Skrivet av  Ulrica m 2 birmor & 3 birmabebisar.
Väg bebisarna (på en elektrisk hushållsvåg om du har). De bör gå upp ca 10g/dag. Då märker du om de får tillräckligt med mat. Märk dem tex nagellack så du kan skilja på dom.
Royal canin har ersättning till kattungar som du kan stödmata med. Ge med en 5ml spruta. Bara ett par ml. Men det är inte nödvändigt om det går upp i vikt som de skall.
Måste ju medge att din svärmor är ganska korkad (ursäkta uttrycket).
 

Nagellack??

Skrivet av  Anne m.E-99,S-01 & E-03
Det luktar ju jättestarkt!?Slickar inte mamman på det också?
 

Klipp

Skrivet av  Ida.B & Toritrollet
litet jack (och då menar jag verkligen litet!) i pälsen så är risken mindre att ngn ska få i sig ngt som de inte bör...
 

Pappor..

Skrivet av  mani
Katter från samma kulle kan ha olika pappor..
Vi hade i en kulle en katt som var dubbel så stor som de andra och var långhårig. Hon hade klart en persers lugn temperament medan de andra var korthåriga och hyperaktiva.
Förresten dina kattungar verkar långhåriga.
 

ja jag tror de har olika pappor

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Ängeln Loke-02,Viggo-0
för det är 3 helsvarta katter som stryker omkring här, en stor rödspräcklig och vi själva har en grå/vit hane. Och i denna kull finns alla dessa färger :-)...jag tycker med pälsen ser rätt så långhårig ut på dem...vi får väl se!
 

Söta :-)

Skrivet av  Pernilla m. Evelyn 030612
Som alla kattungar. 6 st är inte jättemånga så hon har säkert mat till dem. Om det verkligen är så att en av de svarta har röda stänk så är det en hona och om då mamman inte har något rött i sig så måste pappan (om nu kullen bara har en pappa) vara röd och då är alla de andra kattungarna hanar. Så fungerar genetiken! :-)
 

de n svart tilltänka pappan

Skrivet av  Linda m. Tova-00, Ängeln Loke-02,Viggo-0
har ignet rött i sig utan är riktigt kolsvart hela han...ja det finns tre stycken såna här i närheten faktiskt :-)...meeeen det är en grå/röd spräcklig stor katt med som stryker runt om kring här...så han kanske är pappa till nån av dem och en av de svarta är pappa till de andra?
 

Artiklar från Familjeliv