Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pitbulls.just.nu

Skrivet av molle

Har bara hör goda ord om deras valpar.
Hemsidan må vara ny och obearbetad men dom bryr sig om hundarna och sina valpar. Vet att dom är noga med vem som får köpa valp och att dom hämtar och om plaserar valpar och hundar.
Ser nog dom som anser att man kan blanda in andra raser och avla på kamp vilja som mer oseriösa.
Peddlers vad står det för?
Trodde det var oseriösa uppfödare som tog kullar för pengar utan tanke på tiken eller köpare, sådan som säljer 3 veckors valpar tex.

Svar på tråden: Pitbulls.just.nu

njae...

Skrivet av  Bullen
Kan nog inte hålla med där, jag anser inte att man är en seriös uppfödare om man inte har röngat eller mh-testat någon av sina avelstikar!
Plus att en av tikarna som dom har, hade ju haft ett svårt liv och bara bott hos de här tjejerna i ett kort kort tag innan dom parade henne, och det verkar inte speciellt seriöst...
 

håller med...

Skrivet av  Kimen
Man är absolut INTE en seriös uppfödare om man inte MH-testar alla hundarna, HD/AD röntgar, och självklart bara avlar på trevliga och friska individer.
Så nej, dom är INTE seriösa.
 

Seriös uppfödare av vad?

Skrivet av  gillar hundar
papillon?

skojar bara lite. I det här fallet var det pitbulls, men alltså, eftersom de inte är någon (godkänd) ras, så varför mh-testa, röntga etc?

Eller som jag sett i annonser "de är inte reggade för det behövs inte eftersom de bara är till sällskap" (På den uslaste svenska jag sett i såna annonser...

*suckar*

Hur ska folk få förtroende för rasklubb/ras när det finns sk. "uppfödare" som totalt skiter i ansvar för rasen? Jag bara undrar...

 

Gillar hundar

Skrivet av  Philip Pappan
Pitbull är visst en godkänd ras, inte i Sveriga men i andra länder.

Och oavsett om den är godkänd eller inte så är det minsta man kan kräva av en seriös uppfödare MH och HD-test.

Pitbull har reggats som ras i runt hundra år i UKC
 

*ryser*

Skrivet av  Kerstin
Alltså, jag tvivlar inte på att människorna bakom den här sidan har "hjärtat på rätta stället" men alltså... Jag har tillbringat en lång stund där på sidan nu och ryser lite åt innehållet.

Upplägget, språket, "engagemanget", "seriositeten", innehållet, de sk "fakta"...

Jag har mycket att säga om sidan som sådan men stannar vid detta: Varför i herrans namn ha en hotmailadress och ett mobiltelefonnummer om man nu är så himla seriös som uppfödare? Skriva: citat "Mental test samt Röntgen med mera skall göras så snart tider är bokade
och tillfälle givs, med pengar och tid." Slut citat.

Här snackar vi seriös uppfödare? Läs deras "information om rasen"...

(Och för att endel tänder på alla åtta så fort pitbull är nämnt, så nej, jag har egentligen inget emot hundindividerna, så länge de är sunda, trygga och klokt uppfostrade...)
 

De är oseriösa så det stinker om dem!

Skrivet av  Philip Pappan
Jag skulle inte ta i Pitbull.just.nu med tång.

De säljer blandraser utan stamtavla, ej röntade föräldrar, ej MH-testade..listan kan göras lång.

Det de skriver låter bra men det är bara en fasad för att de skall kunna sälja valpar till okunniga köpare.
 

Artiklar från Familjeliv