Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fortsätter tjata

Skrivet av peter56
Jag fortsätter att tjata om min tid utan hund: Fy vad det är tyst här hemma sedan min hund dog. Ingen som kommer emot och hälsar när jag kommer hem. Och ingen som ligger på min kudde när jag lägger mig.

Hur ska jag klara mig utan hund ända fram till månadsskiftet januari-februari då den Cavalier som jag har tingat är färdig att lämna sin mamma?
Svar på tråden: Fortsätter tjata

Förstår att du har det svårt

Skrivet av  Lilith
Vi blev hstigt av med vår hund i mitten av juni, och det var rent fruktansvärt tomt, trots att vi har yvå katter.

Nu föll det sig så att vi hittade en ny liten snutta ganska snart, så vår tid utan hund var 5 veckor.

Nu är det full rulle med Maya. När hon är riktigt jobbig längtar jag extra mycket efter Bessie, det är så skönt med en vuxen hund som vet vad den ska och får...

Ägna tiden att läsa lite (många) härliga hundböcker. jag märkte själv att många saker ändrats sen sist vi hade valp; synen på uppfostran och inlärning, olika metoder etc. Dessutom glömmer man mycket och det kan vara bra att uppdatera sig.

Ha en skön julhelg och ägna dig åt dagdrömmar om vovve!
 

Just nu

Skrivet av  peter56
Just nu är jag inne i en fas då jag läser massor olika hundsajter på nätet. Jag väntar också på att min uppfödare ska lägga ut bilder på underverken på sin hemsida. Förresten får hon väl snart spader på mig och mailen från mig.
 

Väntar också otåligt!!

Skrivet av  Fredrika
Vi ska nog bli med hund samtidigt tror jag! Min lilla flicka är född den 25 november, så vi får hålla oss en stund här hemma också!! Jag läser också en del om hundar här på nätet och har önskat mig en del böcker i julklapp!!

Min dotter som är 3 år tjatade om när vi skulle hämta hunden och jag fick förklara att den måste vara hos sin mamma för den äter på hennes bröst. Alma tänkte en stund och sken sedan upp och sa: Men mamma, du har ju bröst, den kan ju äta där!! *ler* Fick förklara att den måste ha vovvebröst och det tyckte hon lätt jättedumt! Hon längtar sååå!!

Min valp finns på bild på kennelens hemsida men det liknar ju mest en liten svart råtta!! Inget kul att titta på, fast jag kikar lite där ibland ändå!! Kan inte låta bli!!!

Vi får väl försöka stå ut ett tag till och fortsätta längta!!

Kram Fredrika
 

Förstår dig precis

Skrivet av  *Nena* med Molly
Vi var utan hund i 6 månader och det var de hemskaste 6 månaderna jag varit med om.
Vi fick avliva vår älskling p.g av att hon inte längre klarde sig själv. Hon hade blivit blind 2 år tidigare men sen gick det inte mer. Hon hittade inte här inne trots att vi inte flyttade något, hon låg bara i sin korg hela dagarna. Vi hade länge sagt att den dagen hon inte klarar det själv ska hon få soman men fy vilket jobbigt beslut det var när det väl blev dax.
Jag plågade mig sen i ett halvår genom att titta på all ahundsidor jag hittade, var inne på blocket och tittade på alla bilder folk lagt ut på hundar till salu. Vi hade sagt att vi inte skulle ha någon hund förän barnen blev större och vi skulle passa på att resa lite utan hund...
Så en dag hittade jag världens sötaste och gosigaste blandis som jag och mannen åkte och tittade på och jag (ja mannen också) var sålda. Träffade mamman och pappan och det var fina och goa hundar, så vi bestämde oss efter ett tag att valpen skulle vi ha...
Hon är nu snart 15 månader och världens bästa.

Förstår din längtan men du ska se, snart är det januari-februari ;o) och du har din valp hos dig.
 

förstår din iver

Skrivet av  turtle
kände likadant innan Manne kom hem till oss!
Det är tomt, och man längtar efter sin lille fyrbente kompis! De är ju trots allt så stort sällskap fastän de ej alltid är stora i storlek.
Snart är det jul och nyår och sen vips så har du en liten bäbis hemma igen!
 

Artiklar från Familjeliv