Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

I morgon somnar han in.

Skrivet av Förtvivlad matte
Jag har skrivit här förr om vår hund med hudproblemen.
Nu är det fruktansvärda beslutet taget, i morgon somanr min älskling in. =(
Han har blivit mycket sämre bara senaste veckan, tappat mycket mer päls, fått flera stora sår och blivit lite slöare.

Just nu ligger min älskling och gnager på ett stort ben.
Själv är jag helt slut efter att ha gråtit i fem timmar nu (sedan beslutet togs) och jag bävar för natten och morgonen.
Att SE honom men veta vad som väntar. *gråter*

Jag vet att det kommer bli hemskt när han är borta också, men även en liten lättnad.
Då är det över och min älskade vän behöver inte lida mer.

Men just nu känns allt bara fruktansvärt jobbigt, jag vill INTE!!!!!!!!!!
Svar på tråden: I morgon somnar han in.

Usch vad tråkigt! :-(

Skrivet av  Sara m. Viggo
Beklagar verkligen. Men mår hunden så dåligt är det säkert rätt beslut. Han kommer slippa att ha ont mer.

Ringde ni Kerstin Bergvall?

Kram
 

Vi hann aldrig.

Skrivet av  Förtvivlad matte
Han blev så hastigt sämre, det gick bokstavligt talat över en natt. :-/
När vi såg hur han blev så kände vi att NU är det dags.
Innan så hade han pigghet och glöd kvar, det har försvunnit nu.

Så i samrådan med veterinären idag så kom vi fram till detta.
Så nu är han hemma här för sista kvällen och mitt hjärta brister bara vid tanken.
Min älskling som just nu ovetande ligger och gnager på ett ben, i morgon kl 12 är det över. =(
 

Ni gör ju rätt då för

Skrivet av  Sara m. Viggo
ni lyssnar ju på hur er hund mår! Ni är kloka djurägare! Ni gör det rätta och er hund kommer att somna in lugnt.

Stor kram till er!
 

Stackars er

Skrivet av  peter56
Stackars er som har blivit tvungna att detta svåra beslut. Eftersom jag hade en gammal hundkompis som dog för en kort tid sedan vet jag vad ni just nu genomgår.

*Kram*
 

Stor bamsekram

Skrivet av  Mamma:A
Hej!
Förstår att du är jätteledsen och tillåt dig att vara det ochså.
Jag tror ni vet längst inne att beslutet är rätt.
Jag har själv en hund med hudproblem men inte lika grava men den dan när han inte längre är en glad hund och han enbart lider då är det dags.
Tänker på er imorgon
Kramar
 

Tack!

Skrivet av  Förtvivlad matte
Ja usch, nu vönskar jag att det vore över.
Detta är så jobbigt, att SE honom men veta att om fem timmar finns han inte mer.

Satt hela kvällen igår i telefon med hans uppfödare och vi grät tillsammans. =(

Men om jag tvivlade igår så känner jag nu att vi valt rätt.
Inatt har han kliat sej värre än någonsin och nu känner jag att så här kan han inte ha det.
Det är inte ett värdigt liv för honom med klåda, sår och tappa hälften av sin päls och samtidigt proppas full med mediciner som ändå inte hjälper så mycket.

Men usch vad jobbigt det är.
Har så enormt ont i huvudet nu, har gråtit nästan oavbrutet sedan igår och nu känner jag mej så trött.

Men det kommer bli så TOMT här hemma, visst vi har en hund till och till våren får vi även en valp men INGEN kan ju ta HANS plats.
Dels är han stor rent kroppsligt så det är ingen hund som man missar men det som kommer kännas mest är hans fantastiska personlighet.

Jag har haft hundar hela mitt liv men han är så speciell på något sätt.
Skrämmande smart och uträknande för att vara en hund, det har varit som att ha ett barn till i huset.

Och på kvällarna vid tvn så låg han alltid i mina knäveck med huvudet på min höft, igår kväll när han la sej så trodde jag hjärtat skulle brista för jag visste att det var sista gången vi låg så.=(

Inatt låg han brevid mej i sängen hela natten och vi låg och kramades.
Nu ligger han fortfarande och sover, men själv sitter jag här med tårarna rinnandes.

Fem timmar kvar, sedan har världen förlorat en fantastisk hund och jag har förlorat ett av mina bästa vänner
 

Tänker på dig idag

Skrivet av  Millis m 3 kottar
och hoppas att allt går så bra som det kan. tillåt dig att vara ledsen och så..........
Styrkekramiz till dig idag
 

Många kramar till dig

Skrivet av  Lottentotten
Det är strongt att ta det beslutet, det finns så många djurägare som låter djuren lida bara för att få behålla sitt djur lite till.
 

Vet hur det känns

Skrivet av  Gyrils mamma
så vi tänker på dig. Inte så längesen jag fattade samma beslut själv och nej man vill verkligen inte.
Men hur otroligt det än låter i nuläget så kommer det att kännas bättre så småningom.
Kanske ingen tröst just nu, men det är sant.
 

Artiklar från Familjeliv