Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tiwa och Mia....

Skrivet av Jess och Olivia
Jag har svarat er längre ner...
Svar på tråden: Tiwa och Mia....

visst

Skrivet av  Mia
men ibland uppmålas bilden av Staffar lite naiv anser jag, det verkar som att den görs det för att folk just tror som de gör om dessa hundar.
Jag har en tik och en hane av andra raser och jag kan ärligt säga att om jag tappade deras koppel så skulle ingenting hända.
Just för att Staffar är lite veka så tror jag att risken för aggresivitet kan vara ngt högre.
Har en Fransk bulldogg tik som är en otroligt självsäker hund, orädd för allt , just därför behöver hon aldrig hävda sig.
Dock tror jag absolut inte att de skulle vara farliga för männsikor mer eller mindre än andra hundar.
Då vi skaffade våran Staff så säger säljarna att han bör väl kanske inte leka med andra hundar.
Men det gick inte ens att gå förbi andra hanhundar utan att han gjorde hemska utfall.
Så vi omplacerade honom. Och DÅ sa folk att "när man har såna HÄR hundar , måste man veta vad man har i kopplet"
Men jag kommer att skaffa mig en Staffe (förmodligen tik) när mina jag har nu är borta och jag själv har mer tid.
Jag älskar dessa hundar , just för att jag kallar dem " människo-hundar".
 

dessutom

Skrivet av  Mia
så har jag ALDRIG sett ngn med en Staff utan koppel som man ser tex många som har brukshundar göra.
Jag säger inte att det är så för att de skulle hoppa på andra människor utan mer för andra hundar.
Jag vet att det är "familjehundar"(som labbar osv) som står för den mesta skadan mot folk och barn.
 

Godmorgon...

Skrivet av  Jess och Olivia
Jo visst ska man veta vad man har i kopplet och det verkar som om många försöker "dölja" staffens historia...Det är inte så jag menar det är bara att jag personligen är trött på att alltid bli påhoppad, kanske är jag lite lättstött. Jag vet att jag valt hunden själv och då får man stå sitt kast men men, ibland lackar man ju ur...:-D

Jag har nästan ALDRIG min hund i koppel, undantaget är de platser det är koppeltvång. Min åsikt är att ska du ha hund ska du ha vardagslydnad, för mig är det att hunden INTE drar iväg oavsett retning om den inte får tillåtelse från dig...Utan ett mentalt koppel, just för att hunden ska på frihet...Tyvärr fattar inte många det utan ställer sig på 50 meters avstånd och skriker åt mig att koppla henne...:-D

Ja dom är verkligen människohundar, helt underbara
 

Förarvekhet..

Skrivet av  Jess och Olivia
Är inte detsamma som osäkerhet. Förarvekhet som jag skrev längre ner gör att du inte behöver gorma på din hund utan den är väldigt mån om att vara dig tillags. Den vekhet du pratar om är mental osäkerhet. Det är stor skillnad på dessa begrepp.:-D Och detta är oxå oavsett ras.

Jag kan bara hålla med om att tik är lättare än hanhund men det är för att jag förstår tikar bättre och så tycker jag att hanhundar har så mycket annat för sig...ex lukta på allting och markera revir...typiskt manligt släkte...men det är min personliga smak.
 

hej

Skrivet av  Mia
har du bild på din Staffe?
Brukar du vara på Vovve?
 

Bild...

Skrivet av  Jess och Olivia
Vovve?? vad är det låter intressant...
Det finns bilder på Ssbtk under agility och i galleriet Snövit...Pippi är min uppfödning och mitt "barn barn"...he he
 

Här

Skrivet av  Mia
http://vovve.net/Rastplatsen/display_forum.asp?fid=7

Sök på "Mia med Fralla och Brancon"
Finns bild på min Staffe där
 

Till Jess och Olivia

Skrivet av  Lottentotten
Är Christinas Pippi din uppfödning? Vad kul! Träffade Christina senast i slutet av november, hon är alltid lika trevlig :-) Pippi och Tess är superduktiga, jag tycker att det är kul med ovanliga raser inom agilityn.
 

Japp...

Skrivet av  Jess och Olivia
Pippi är min goding, hon är kanon låter som sin far och samma godhet som sin mor....Lite knäpp efter "mormor". Nä det är jättekul att hon är så duktig men Christina och Janne är helt otroliga när det gäller träning och diet osv...

Min mamma har systern och det finns 3 syskon till utspridda..:-D
Hälsa Christina nästa gång...
 

Artiklar från Familjeliv