Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Igår avlivade jag

Skrivet av Tindragull
en gammal vän... Min 9-åriga schäfer hade gjort sitt... Han fick dö i mitt knä och allt gick bra...MEN JAG SAKNAR HONOM!!!!!!!!!!!
Fy, Fan...
Svar på tråden: Igår avlivade jag

Vet alltför väl hur det känns.

Skrivet av  Förtvivlad matte
För exakt en vecka sedan fick min ena älskling somna in.
Han var inte riktigt fem år gammal, tyvärr var han sjuk.
Det gör så ont och saknaden och tomheten är så stor, jag går och tittar efter honom här hemma dagligen.

Stor kram till dej
 

Kram tillbaks

Skrivet av  Tindragull
Man får försöka tänka att de har det bättre nu... På de evigt gröna ängarna...
 

Stackars dig

Skrivet av  peter56
Stackars dig, jag vet precis hur du känner dig idag. Igår var det exakt en månad sedan min gamla trotjänare hastigt dog.

Att jag sedan har hunnit skaffa mig en odåga till valp är en annan sak :)
 

Jag har

Skrivet av  Tindragull
en hund kvar. Hon é två år och jag har henne att tacka att det känns lite lättare...
 

Jag saknar fortfarande

Skrivet av  gammelmor med Magnus
mina föräldrars sista schäfer. Han blev påkörd och dog i min mammas famn den 12 december 2000. Han var 9 år men hade mycket kvar.

Det var inte ens min hund men jag saknar honom ännu! Den mest underbara hund jag träffat. Han kom från hundskolan och klarade mentaltestet med bravur men hade ett litet litet höftledsfel så de fick köpa honom.

Så jag förstår hur det känns för dej. Jag har också haft några trötta gamla fina schäfrar i knät när de fått sin spruta. Det är inte kul men vad är alternativet?

Må han vila i frid
 

Tack för

Skrivet av  Tindragull
stödet... Visst é det jobbigt att ta steget och avliva en vän, men alternativet hade varit värre...
 

Artiklar från Familjeliv