Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nån med pumi här?

Skrivet av Jenny med 3 döttrar
Jag hade en pumi förut, som vi fick lov att ta bort pga lynnesfel -94.
Nu är jag sugen på en liten clown igen, och vill gärna höra hur andra uppfattar rasen nu. På min pumitid var det inte ovanligt med lite sämre psyke på dom, men jag hoppas att det avlats bort nu. Skälliga var de då, och är fortfarande, det vet jag. Men som i bor så finns det inte så mycket att skälla på (grannar osv.)
Finns det nån pumifantast här???
Svar på tråden: Nån med pumi här?

Japp, pumifantast men...

Skrivet av  Elisabet o Raps (aussie)
äger inte heller nån nu. Hon lever hos min ex o en del hos hans föräldrar. Om inget hänt henne på sistone förstås, men han sa han skulle meddela om/när hon går bort. Hon är född -92, så hon är ju ingen ungdom längre...
På vad sätt hade du bekymmer m psyket? Våran var skällig men f ö stadig, utom m barn. Ja, hon gillade inte folk utanför flocken ö h t, men det var väl rastypiskt? Fast jag vet nån annan som oxå var labil, rädd för allt o inget, så det kanske är vanligare än jag begrep? Men kul att se att det finns fler här som gillar dom, jag skulle gärna skaffa en till, så småningom. Lättlärda är dom ju!!!
Hälsn
 

Kul med en pumifantast

Skrivet av  Jenny med 3 döttrar
de är ju inte så vanliga. Pumisarna alltså, och som en följd av det även pumifantasterna också så klart...
Vår pumi var lättstressad och ville gärna slåss med andra hanar. Han kunde ladda på flera hundra meters håll på nåt han trodde var en hund (shoppingvagnar, kassar mm som folk hade i handen). Han nafsade en ettåring i ansiktet, och när vi fick barn själva så var han väldigt osäker och nervös. När dottern var 9 mån tog vi bort honom.
Hans pappa hade vad jag förstod inte det bästa psyket tyvärr, och flera av hans avkommor ärvde det.
Ett par bekanta till oss fick också ta bort sin pumi när han började morra och anfalla.
Men jag hade flera pumiägarkompisar som hade jättetrevliga hundar så visst har jag träffat stabila pumisar också.
Var kommer din hund ifrån? Min cremefärgad, född -90, från Bella Notte´s kennel.
 

Artiklar från Familjeliv