Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

CHRILLAN...

Skrivet av Marii
vet inte om du har mailat mig men om du har det så har jag inte svarat för att min dator är trasig..dumma, dumma, dumma den..jag lånar min sons så fort han inte är hemma..(för en gångs skull är det tur att han är tonåring och att kompisarna är sååå viktiga) Så vi hörs av så fort jag får någon ordning på problemet igen. Ha det underbart. Kramar och oändligt många vänliga hälsningar..
Svar på tråden: CHRILLAN...

Och jag.....

Skrivet av  Chrillan
.....son precis skulle ta mig lite tid o få iväg ett mail till dig! Osis! Du kan väl höra av dig då det har fixat sig med din dator!

Idag har jag varit o plockat lingon o blåbär! Fanns jättemycket! vi är en sån där familj som använder väldigt mycket lingonsylt, så det är rena förtjästen att plocka egna bär! Och så tycker jag att det är så skönt o avkopplande att gå i skogen o strosa! Man tänker så bra! Men det finns en nackdel med blåbärena, fingrarna ser inte så roliga ut nu......hi hi!

Mina tvillingtjejer har nu börjat i sexårsverksamheten. Det är så kul att se hur bra de anpassar sig! De är framåt, tar för sig o fungerar bra i gruppen (14 barn). Fördomarna som man ibland stöter på om hur hämmade "hemmabarn" kan bli, stämmer verkligen inte på dem!

Hur går det med bostadsletandet? Hoppas att det löser sig snart för er! Jag håller tummarna!

Ha det så bra o ordna datorn snart!
Kramar från din vän!

 

Tjaba..

Skrivet av  Marii
ni har inte mycket fästingar då kan jag tänka. När vi var på Gotland så var vi inne hos fåren i fem minuter ungefär och jag plockade säkert bort ett sextiotal fästingar från mig och barnen (uuschh!!). Sedan kastade vi oss i havet på Toftastranden, så tji fick dom de blodsugande parasiterna..

Jaha, så nu har du TVÅ sexåringar att drabba samman med hoppas verkligen att de inte krisar så himla starkt då.
Min första sexåring var inte att leka med alla gånger men med dottern var det lite lugnare förstås. Fast jag känner mig övertygad om att du fixar det hur det än blir..

Det här med "hämmade" hemmabarn är som ett stort fånigt skämt men ack så vanlig myt. Skojar friskt om det när folk har kontakt med mina allt annat än hämmade ungar..

Bostadsletandet är "pest", idiotsvårt att få tag i något större som vi kan tänka oss att bo i. Men det ordnar sig nog så småningom. Trägen vinner..

Ha det fantastiskt bra så länge, jag mailar dig så fort min dator är kurerad igen, hoppas att det blir inom det snaraste..Kraaaamaaar
 

Fästingar....

Skrivet av  Chrillan
...har vi, men vi äter så mycket vitlök så det får spader......hi hi!

Du, du kan ju öppna ett hotmailkonto, eller Spray eller Excite t ex. Då kan du ju maila o få mail via din sons dator! Så jag kan få mail från dig!!!

Kramisar!
 

Artiklar från Familjeliv