Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dagis ,vara eller inte vara?

Skrivet av Malou
Hej!Är en "hemma-mamma" från Örebro som nyss letat mig till denna sida. Hörrni´, vad tycker ni om barn omsorg när man är hemma? Okej eller inte? När tycker ni att barn är redo för världen och kan ni tillgodose kompisar om ni har barn hemma till skolan? Tror ni att barn som bara varit hemma får det tuffare i skolan?Kanske finns någon med erfarenhet...
Svar på tråden: dagis ,vara eller inte vara?

Hm...

Skrivet av  Bibbi med Juni 19/7 och tre till
Jag har min 5-åring på dagis 15 timmar i veckan. Han trivs jättebra.
Förut var vi många hemmamammor med större barn och det var en guldtillvaro! Nu har alla andra börjat jobba, så han har verkligen behov att få träffa kompisar på dagis. Fast om det hade kostat, kanske jag inte hade haft honom där.

Att ha barnen hemma är ju mycket mer fritt! Jag saknar det!

Min äldsta son, som är 7 år, gick 15 timmar på dagis från att han var 2 år. Hans bästa kompis har aldrig gått på dagis. De klarar sig lika bra i skolan! Kanske var kompisen lite mer blyg i början på 6-års, men nu i ettan märks ingen skillnad!

Jag tycker dagis, trots att man är hemma, är bra om barnet har dåligt med jämnåriga kompisar hemma. Ca 4 år är nog lagom tid att börja. Min tredje son blir 4 snart, och han har börjat fråga om dagis nu.

Men det är nog olika för alla! :o)
 

Artiklar från Familjeliv