Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En datanörd till skriver ang tråk-släkten....

Skrivet av m med 2
...sitter här på påskafton innan vi ska åka iväg m familjen. Måste bara skriva av mig ang släkten. Speciellt min svägerska. Jag är såååå trött på henne. Hon fyller 45 nån vecka innan jag fyller 30. Hon har bara träffat lilla Minna när hon var 1 vecka gammal och då tog hon inte äns i henne.Hon kom med sin 20-åriga pojkvän... Det är nu 8,5 mån sen!!! Hon kom inte på dopet för hon jobbade -- jobbar på buss VL här, inget superviktigt alltså, kunde tagit ledigt då hon visste 1 mån innan att det var dop, men neeeej. BLÄ! Jag sa nu till min sambo att vi visar NOLL när hans syster fyller 45! Hon kommer INTE minnas min 30-års dag hon mindes inte min 25 års dag då hon fyllde 40. Hon kommer säääkert bli besviken, som vanligt, och allt handlar alltid om henne. Blir HON besviken är jag superhemsk enl alla. ÖRK. Jag har försökt få bättre kontakt, men det är alltid HON som struntar i allt- ändå alltid jag som är den hemska. Jag sa till sambon att han ska berätta hur SÅRADE VI BLEV när hon inte dök upp på dopet och att hon inte velat träffa Minna på 8 månader. Hon har flyttat hit till stan men har ändå aldrig TID. När man träffar henne eller nån nämner detta till henne låter det på henne att "alla" är otacksamma för det (oerhört lilla) hon gör och att hon minsann _jobbar_. Hon var förr lyxhustru med 4 tim jobb på makes företag , tjänade multum båda två och hade STOOOOR kåk, 4 bilar,4 pc, hästar mm mm. Nu är det kanegarlivet som gäller för henne efter skilsmässan.
Jag är bara så trött på henne...
Tyvärr gillar jag inte vara osams _med någon alls_
GLAD PÅSK och KRAM
Svar på tråden: En datanörd till skriver ang tråk-släkten....

Kan nästan tro det är min svägerska....

Skrivet av  Mimmi m Zacki
..men det är det inte...Min svägerska har tom klippt av alla band vi hade med vår bror strax efter att jag fick vår första son.....
Min svägerska anser att vi inte är fiina nog för deras sk rika bondesläkt på en viss Västkust ö...
Det som sårade mig mest var då vår son dog o hon med en tarvlig ursäkt avböjde att följa med min bror på begravningen....
Min svägerska har definitivt splittrat en hel familj där gemenskapen var nr 1...Sedan så är ju min bror nu inte heller ett dugg bättre...Så jag har ingen lust alls att vara släktgalen på högtider eftersom vi är aldrig hela familjen samlad....
Nu för tiden firar vi oftas bara jul o midsommar med min familj..och de andra helgerna försöker vi parera in hela gubbens stora släkt som bor både här i Sverige o i Finland...I år har vi dock inte planerat någonting vilket beror på att vi skulle ev varit i väg till Göteborg o en stor hjärtoperation på minstingen, Men den undslapp vi för han mår ju så bra att den kan skjutas upp=)
Att återkomma till min bror så har jag just nu avsagt mig all kontakt efter den kommentaren han gav mig då vår mamma genomgick en stor hjärtoperation akut, eftersom hon hade gått med en hjärtinfarkt i 2 veckor!!!han sa: "Åh va f**n ska jag göra åt det då" Sa då åt honom att det var sista gången jag ringde o han skulle nog förbereda sig på att få läsa familjehändelserna i tidningen....Min bror har 4 söner som inte har en aning om att de har 4 kusiner här i Stockholmsområdet=( O det som smärtar mest är att vi stöter på dem ofta om somrarna då vi är ute m båten eller hemma i Göteborg, min bror kan gå förbi en m endast 20 cm avstånd o inte ens hälsa=(
 

Artiklar från Familjeliv