Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En av ytterst FÅ vakennätter...

Skrivet av Åsa
...har vi haft inatt. Bra timing eftersom jag inte är frisk...

Vaknde vid 1-tiden inatt av att lilltjejen hostade som en galning i sin spjälsäng. 5 sekunder senare kräks hon av hostan. (andra natten i rad!!) Maken lyfter över henne till vår säng -och där kräks hon på mig, lakandet och sig själv. KUL!!
Jag hade hög feber inatt och det var inte roligt alls att behöva bädda om sängar och sedan försöka få lilla stumpan att somna om på hög kudde mellan oss.

Maken har KRIS på jobbet men stannade hemma till 9.30 idag så jag fick sova en smula på morgonen.

Nu under förmiddagen har lilla älskligen piggnat till rejält. Hon är nog inte så sjuk egentligen men har otroligt jobbig hosta (som vi kan tacka farmor för!!).

Jaja, vi kan ju inte klaga på att vi haft många vakennätter under de 10 år vi varit föräldrar. Våra barn ahr alltid sovit nättern igenom ända sedan de var nyfödda. Det är faktiskt endast vid sjukdom som det kluddrat lite och jag kan ju inte påstå att barnen varit sjuka MYCKET som man jämför dem andras barn. I år har det dock varit rekord...
Svar på tråden: En av ytterst FÅ vakennätter...

Här är vakennättern rena vardagen...hi,hi

Skrivet av  m med 2
Stackars dig! Hoppas allt ordnar sig. Själv är jag oxå sjuk, hostar och mår allmänt dåligt. Noll ork just nu. Här är vakennätter vardag. Denise var uppe titt som tätt på nätterna tills 5 år ca. Och nu är jag vaken varje natt...lillstumpan, snart 9 mån, vaknar 1-2 ggr/natt (typ kl 23 och 01:30)och sen vaknar hon kring 05:30. Då tar sambon upp henne dock. =) Idag har jag haft migrän hela dagen. "superkul"! Hoppas morgondagen blir bättre för dig o mig. =)
 

oj,oj, vad olika det är

Skrivet av  Christel
vi har nästan aldrig sluppit en vaken natt på 1½ år. För ett år sen vaknade vår Axel som standard upp till 15 ggr per natt och fortsatte så långt in på hösten. Kämpigt värre, när man dessutom är gravid. *suck* Nu är det lite bättre. Det _händer_ att han sover en hel natt, men eftersom han dragits med förkylning på förkylning hela vintern, och sedan lunginflammation, och därefter krupp, kan du nog räkna ut själv hur mycket sova det blir.... VAR GLAD att ditt barn oftast sover. Det sliter som attans att aldrig få sova ordentligt. Man är ju som ett lik på dagarna.
 

Artiklar från Familjeliv