Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

emma

Skrivet av Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Läste tillbaka lite och har faktiskt svårt att förstå varför du blir så upprörd?
Och om du känner att du måste försvara dagisbarn med näbbar och klor, varför är du då hemma med barnen?

Det är väl ingen här som vill mota bort föräldrar med andra åsikter? Jag blir mest förvånad över aggressiviteten... Och så har jag ingen lust att debattera om det är bättre att vara dagis- eller hemmabarn. Jag vill ha tips på roliga saker man kan göra och höra hur andra hemmaföräldrar har det!

Jag har mina barn hemma för att JAG är snål! Jag vill inte dela med mig av mina barn mer än jag "måste", jag vill ha dem hemma och få uppleva dem mest av alla! Jag har ingen längtan efter att jobba, utan känner att jag hinner det se´n. Mina barn är små nu, och det blir de aldrig igen. Och jag har den oerhörda förmånen att kunna välja att vara hemma, vilket jag är otroligt lycklig över!

Men jag tycker inte att den som jobbar och har barnet på dagis gör fel eller är dålig! Synd är det bara om man egentligen skulle vilja vara hemma, men inte kan.
Barn mår säkert bra på dagis också!
Svar på tråden: emma
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv