Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

BVC-rapport + lite annat....=)

Skrivet av m med 2
Var på bvc på sista föräldrargruppdmötet för min tjej på 9 mån. (gick aldrig på sånt med barn#1 så nu e det kul) Hon vägdes o mättes. 9750 gr och 70,5 cm. Stora tjejen alltså!! =) Hon var så glad under hela mötet, lekte,skrattade, klappade händer och vinkade till alla. Ja, hon var den enda som i princip inte gnällde. *skratt* Själv har jag varit lite nedåt sista veckorna, utan att riktigt veta varför. En faktor är min 6-åriga tjej som hiar upp sig över precis allt. Ja, precis allt. (har ju skrivit om hennes rädsla tidigare + toanekymmer) I torsdags fick hon tokspel över alla maskar som låg på marken efter regnet. Hon blev otröstligt ett tag vid en busshållsplats när vi skulle till öf....Det kom bara pang på. Jag lyckades lugna henne. Men så här är det just nu flera ggr /dag. Och hon är oxå envis till döds om _allt_. Jag får rent fysiskt tampas med henne. Tex vill hon ha en kaka före maten och vi säger nej, så går hon och tar en. Vi tar bort den. Hon vill ta en ny, så vi får "vakta" skåpet. Lägger vi dem högre upp, tar hon en stol osv,osv. Det pågår typ 1 timme innan hon ger upp. Så HÄR var det INTE förr ska jag tillägga!!!
Senaste dagarna har henne toabekymmer smugit sig tillbaks. Hon känner sig kissnödig ofta och gillar det inte. Jag försöker tala om att ibland är det så bara, om man tex druckit en del.(Hon tror nåt är fel) Jag lyckas ändå kämpa med allt detta....
Min kropp sa stopp idag och jag försov mig så det blev ingen dagis på fm för stora tjejen. När jag kom till föräldrargruppmötet såg min älskade bvc-sköterska att jag var nedkörd. Hon frågade fint (efter en kopp kaffe) om jag vill prata ut med nån...och jag har själv funderat på detta...så jag tackade ja att prata med barnpsykologen jag pratat med några ggr tidigare. Jag HATAR att beklaga mig men jag känner mig så sliten just nu....Idag var stora tjejen hos en granne, vi känner ytligt med 2 barn, längre bort och lekte i 2 h - jag pratade efteråt m mamman o hon sa att Denise var sååååå snäll!!!!Hon hade lekt så fint!!! - och jag blev så glad. Hon har ju blitt "stor" min stora tjej....och kanske,kanske alla problem nån dag tynar bort...
Stor kram till er alla
Svar på tråden: BVC-rapport + lite annat....=)

Klart att du fâr klaga!!

Skrivet av  Anna Málaga
Det hade jag ocksâ gjort om jag hade haft en sân.. ähum...bestämd liten dam hemma. Min bästa kompis har samma problem med sin son, alla tyckar att han är sâââ mogen och snäll och hjälpsam, men hemma är han otroligt envis. Det kan ju iofs vara bra att ha en fast karaktär i framtiden, men föräldrarna har det jobbigt.
Min son är â andra sidan ett riktigt yrväder med en otrolig energi, full fart hela dagen. Inte envis men väldigt bângstyrig. Sâ jag är ocksâ ganska slut efter en heldag.
 

Artiklar från Familjeliv