Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver er hjälp!!!

Skrivet av lena21
Hej!! Jag är en tjej på 21 år,har två underbara pojkar,3&1 år gamla.Läser nu in sista året på gymnasiet på Kovux,och gör typ ett specialarbete om vår komuns "barnpolitik".Jag har fram tills nu när skolan började varit hemma i 1&1/2 år och jag trivdes bra med det.Problemet är att det inte finns så mycket för hemmavarande barn,det är visst bara dagis som gäller.Vår komun la ner öppna förskolan och gjorde ett dagis istället!!Och jag tycker att öppna förskolan är viktig,den behövs..men den stängdes utan nån som helst diskution...Kommunen gör ingenting för barn som inte är på dagis utan det verkar var kyrkan som har tagit över den biten.Jag tycker detta är helt fel,måst e man sätta barnen på dagis för att de ska få träffa andrabarn?Men jag läste här i nåt inlägg om "lekis"-alltså inte lekis för 6 åringar,utan för småbarn.
Vill gärna veta mer om detta,hur det fungerar kostnad,är det bra,varifrån idén kom,vilken komun osv. Vore väldigt tacksam för svar,snart.Behöver info. till mitt specialarb.som jag förhoppningsvis sedan kan lämna till komungubbarnaoch få igång nånting!!Man kan ju alltid försöka!!
Så snälla ni,hjälp mig!!info om "lekis" tack
Svar på tråden: Behöver er hjälp!!!

vad tråkigt att de lägger allt för de små barnen

Skrivet av  Tina
finns det inget privat lekskolan då?
Kan Ni inte dra igång något själva, titta på hur
många mammor som är intresserade och leta lokal.
Är inte hyran dyr så betalar man ju för att få
låna lokalen, sedan kan Ni ju efter hand turas
om att "ta hand om barnen". Man måste ju inte bara
ha en fröken.
Bilda förening och ge ut lappar och se hur stort
intresset är. Kolla upp med kommunen vad som krävs och
ta FÖRST info där, de kanske t o m har lokal till ER.
Har man bara börjat med att dra igång något så är det jättekul. När jag fick mitt första barn så fick vi
leta lokal själva och då hade vi verksamhet 2 ggr/veckan och fick då även bidrag från kommunen.
Det var jättemysigt, vi hade delat upp blandad barngrupp en tid, och bara babysar en tid o s v. Även på kvällarna så hade vi pysselkväll i gång i veckan bara för föräldrarna. Så det är inte omöjligt, det svårare är att hitta eldsjälar som orkar jobba för att starta upp något! Bara ett litet tips!!!
 

Artiklar från Familjeliv