Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bakmaskin...

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Någon som har och använder bakmaskin?

Jag köpte en i veckan som gick och har bakat ett par olika bröd. Det blir ju så OTROLIGT bra resultat. Jag är förvånad.

JAg gillar hembakat bröd, men jag avskyr att knåda(har ont i handlederna) och sedan vänta på jäsning mm. Tycker det är stressande till 1000. NU häller jag ju bara i de olika ingredienserna och så har jag nygräddat bröd några timmar senare.

Tips och idéer blir jag glad för!! Recept?

Funderade även på att införskaffa mig en lergryta. Tror det var "Mamma till Denise 98 och Minna 03" som använde en sådan. Berätta gärna MER om hur den fungerar och vad man kan använda den till. Hur stor lergryta ska man skaffa?
Svar på tråden: Bakmaskin...

Vilken köpte du?

Skrivet av  Emmanuelle
Och vad kostade den? Jag lånade min mammas gamla bakmaskin i våras, men jag har inte haft tid/ork att prova den ännu. Den är så himla stor och ful att ha framme också, den är väl nästan 20 år gammal.
Jag är sugen på att köpa en ny om vi har plats i köket när vi har flyttat.
 

AFK Bakmaskin

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
Köpte den för 399.- på Ge-Kås i Ullared. Såg den i Haléns katalog igår, men där kostar den 100.- mer. Detta är tydligen väldigt billigt.

Jag har ju bara bakat några stycken bröd hittills, men både jag och resten av familjen är nöjda med reslutatet.
Kanske(?) kan du se den på denna länken...Om jag kopierat rätt!!

http://147.14.240.75/shop/default_top.asp?page=&dept%5Fid=5000&parent%5Fid=&pf%5Fid=&language=SE&back=&suburl=handlahemma&search=&ListAbsolutePage=&top%5Flevel=&sub%5Flevel=&mscssid=15ME8KL25RR19JAF5W036RSP3SQN8HP0
 

Finns under Elartiklar på sidan 7 (imt)

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
x
 

På Haléns...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...är den 200 .- dyrare än vad jag gav på Ullared. SÅg att OnOff också har den för 496 .-.

Jag gav alltså bara 399,-.
 

Tack!

Skrivet av  Emmanuelle
Attans jag som var i Ullared förra veckan! Jag var ju aldrig nere och kollade på el-prylarna. Hoppas den finns kvar ett tag till. Jag åker dit relativt ofta.
 

Vill också ha!

Skrivet av  missX m.4 + bf31/12
Jag vill också ha en bakmaskin. Har funderat i några månader nu på att köpa en, men det har inte blivit av.

Jag har tyvärr inga bra tips alls ang. bakmaskin.

Lergryta det har jag iaf, men jag tror att vår är lite för liten för oss, men jag vet inte hur stor den är. Man kan ju göra bröd i den och massa olika mat. Vår favorit just nu är potatisbitar, morotsskivor som vi bara lägger i, sen uppe på det frysta kycklinglår och så häller vi över grönsaks- eller hönsbuljong. och så in i ugnen i ett par timmar medan vi hittar på annat. Det bästa med lergrytan är ju att den sköter sig så mycket själv och att det är lätt att få maten god ;-).
 

Bakar bröd i lergrytan! Thi-hi.

Skrivet av  Mamma mimmi till Denise 98 o Minna 03
Går jättebra. Jag hatar oxå att knåda degen så min käre sambo köpte en ny elvisp med degknådare på Ellos åt mig nu för några veckor sen. =) Så nu knådar jag med dem och vips är degen färdig. Jäser i bunke i 1 timme, sedan hälla på 1 dl mjöl och trycka in den i degen när den ligger i bunken, In i lergrytan i kall ugn och vrid på värme, efter 1 timme har man ett STOOOORT maffigt bröd som fyller HELA lergrytan!!!
Vi kör också mat i lergryta, potais och kött/kyckling har vi blandat till en måltid. Vi fick vår gratis i present, men de är inte dyra numera. SUVERÄÄÄN tidsbesparare!! Och jag måste tillägga att jag är USEL på att baka, men brödet blir bara såååååååå bra!!!! =)
Kram (se recept längre ner i inläggen)
 

Ja...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...jag funderar ju på att skaffa en lergryta också. Allt som är bra och tidsbesparande måste vara gjort för mig!!! Jag har så liiiite tid över tycker jag och jag har NOLL ork.

Att jag är så otroligt FÖR bakmaskin är för att jag inte tycker om att baka bröd alls, men jag tycker om nybakat/hembakat bröd. Jag har inte tålamod nog att stå och baka och ens bry mig. Nu öser jag i och sedan klarar maskinen ALLT på egen hand. Sådant gillar jag. Nu väntar jag på maskinen som kan tvätta alla våra kläder och sedan kommer de ut nystrukna på andra sidan...DET vore väl något!!
 

En så´n vill jag me ha!

Skrivet av  Bibbi m Juni 0307 + 3 söner
Skriv upp mig på väntelistan för tvätt- och strykmaskinen! :o)
 

http://home.swipnet.se/wasston/bakmask/recept.htm

Skrivet av  Balderblå
 

Artiklar från Familjeliv