Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Man skulle kanske...

Skrivet av Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...ta och skaffa sig en lös s-opp och lite hår på bröstet...

Man skulle kanske försöka få maken gravid...

Man skulle kanske slänga alla kjolar och toppar och istället använd kalsoner och slips..

Jag menar, ska man vara totalt jämställd så får man ju se till att bli det på ALLA plan. Det känns iallafall som om kvinnor inte får vara kvinnor längre för isåfall är det en kvinnofälla.

Jag vet inte...

Nej, jag tror jag gå och sätter upp håret i en kvinnlig frisyr nu och så ska jag beställa lite fina underkläder samt titta på de underbara fotona jag har från när våra barn föddes och när jag ammade dem.(Tur att maken inte var den som ammade dem för då hade de fått hår i maten...)
Svar på tråden: Man skulle kanske...

Barnsligt inlägg

Skrivet av  elsia
Har du verkligen inget bättre att komma med än detta? Har du överhuvudtaget inte insett kopplingen mellan låga kvinnolöner och mycket hemarbete? Nej, tydligen inte.
 

Ja, men det är MITT inlägg...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...och som du ser så har jag inget bättre för mig just nu. Jag är ju kvinna och hemma så jag har ju inget jobb att sköta.

Detta var kanske bara ett exempel på ett blaha inlägg, men det var som sagt mitt inlägg.

Kul vá??!

Vet du vad jag har insett, jo att det är undebart att få vara den som FÖRST hör mina barns ord, den som får natta mina barn även på dagen och den som se barnen vakna utsövda på morgonen.
Jag är där hela vägen, och det är UNDERBART!!

Ingen stress här inte.
 

Du nämner inget om barnens pappa

Skrivet av  elsia
Vill inte han höra barnens första ord och se deras framsteg? Nej, han är väl tvungen att jobba häcken av sig för att försörja dig.
Jag har lika bra kontakt med mitt barn som du har med dina trots att jag jobbar helttid. Dessutom tjänar jag 270 000 kronor om året och kan försörja mig och mina barn själv om det skulle bli aktuellt. Så varför är du en större vinnare än jag?
 

För jag är inte bitter...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...och behöver inte hävda mig som du.

Typ: Jag köpte min kärlek för pengar
För mig fanns ej annan att få
 

Sedan har du ju inte med barnets pappa att göra...

Skrivet av  Åsa m Alex`94, Molly`98 o Klara 021129
...men hellre att EN får vara med barnet på heltid än INGEN.

DU kan OMÖJLIGT ha lika bra kontakt med ditt barn som jag har med mina. JAg spenderar 24h/dygn med barnen nämligen. Det gör inte du med dina.

Nu ska jag gå och umgås med mina barn. JAg antar att det snart är dags för fika tillsammans med dina andra så otroligt högavlönade kollegor.

Ha det kul! Sluta vara arg och bitter och se till att njuta v de få timmar du har tillsammans med ditt barn.
 

det var inte mycket

Skrivet av  hemmamamma
tog du i ordentligt, lågavlönad i mina ögon
 

Måste hjälpa Åsa...

Skrivet av  Maa
Jag har valt att arbeta deltid. Jag har ingen kvinnolön. Jag skulle kunna arbeta heltid och då tjäna åtskilliga tusen mer än min man. Men...Jag har valt min situation - vi har valt min situation. Jag tror att många med mig har gjort ett medvetet val. Jag läser att detta forum heter HemmaFÖRÄLDRAR så att så ensidigt utgå från att det handlar om kvinnors-mammors situation och val är en total missuppfattning
 

Bra skrivet! *imt*

Skrivet av  Linda m Alva 03
.
 

HURRA för dej!

Skrivet av  Loppan
Stå på dej! Annars gör nån annan det!
 

Artiklar från Familjeliv